Sov i ro mina fina flickor
Inom loppet av bara tre dagar så har jag förlorat två av mina älskade damer :'(
I onsdags morse förlorade jag Rufsi :'( Sju år och tre månader sedan är det sedan jag hittade henne som ett litet nyfött bylte hos sin mamma. I över sju år har hon funnits här och det är helt overkligt att hon inte finns mer, det känns som att hon alltid har funnits ju! Alltid en liten gul bläs och en lurvig rexrumpa som tultat runt i buren och tiggt godis. Det känns konstigt att mitt liv har förändrat så extremt mycket under de här åren men Rufsi har alltid varit densamma.
Och idag förlorade jag Nellie :'( Till slut kom satinförbannelsen ifatt henne och hon fick somna in innan sjukdomen gått för långt. Det syntes bara lätta förändringar på röntgen men hon hade så ont att hon skrek i panik när jag tog i henne :'( Hon fick metacam som jag hade hemma och tack vare det så kunde hon äta och dricka och förflytta sig tills vi kom till vet. Hos vet. så låg hon i min famn hela tiden, med huvudet vilande på min arm, hon knäppte även tänder och pussade lite på mig. Jag tror att hon visste vad som skulle komma, att hon visade att hon var redo att gå vidare. Hon blev fyra år och tio månader.
Sov gott mina älsklingar. Nu springer ni med unga friska ben i marsvinshimlen <3
Beklagar verkligen. 😕
Vila i frid fina grisar! ❤
Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com
Beklagar det blir så tomt efter de gamla man haft länge. Lyckliga Rufsi och Nellie som fick leva sina långa lyckliga liv hos dig. Tröstkramar.😕
Vila i frid sötnosarna 🌺
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag beklagar verkligen bortgången av 2 vackra damer, men glädjer mig över att de fick så långa och fina liv hos dig. Sov gott Rufsi och Nellie. ❤️
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Beklagar verkligen Hoppas töserna har det bra uppe i himlen:-* puss på dem Styrke kramar till dig vännen .
Beklagar sorgen! Vila i frid vackra små grisar 🌺
Usch då! Beklagar verkligen 🌺 Hoppas dom får det bra där uppe!🌈
Nej vad tråkigt 😕 Tänker på dig & skickar iväg en styrkekram.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Hoppas grisarna får vila i frid!❤️
Tack alla <3
En sak jag funderat på. Vad jag har förstått så ska tandknäpp vara ett njutningsljud (jag har aldrig hört det tidigare) men jag kan inte tänka mig att Nellie njöt av att ligga hos vet. och ha ont :-S
#15; Just där och då kanske hon inte hade ont, utan tyckte det var skönt att få ligga avslappnad och trygg med sin bästaste matte som vilken mysstund som helst. Jag upplevde samma med min gubbe som jag var tvungen att avliva igår. Vad underbart att få känna sig så trygg och "hemma" ända in i det sista. Vilken fantastisk sista gåva.
Förstår att det känns tungt och jobbigt att förlora två guldkorn med så kort tid emellan. Är helt säker på att de har levt underbara liv hos dig. Styrkekramar! 🌺
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
#16 Jag hoppas det! Jag har undvikit att hålla på med henne just för att jag har vetat att jag skulle komma att förlora henne, jag har blivit ledsen bara av att hålla henne, så hon har mest fått skrutta runt. Hon var ett så underbart busigt marsvin! Hela tiden längst fram ihop med Sanna!
Hon kändes verkligen helt avslappnad när vi var hos vet. Inte bara slapp som pga ohälsa utan avslappnad. Jag hoppas att hon inte hade ont. Hon fick rätt mycket metacam dagen innan men pep när vet. palperade henne. Dock var hon en riktig drama queen så jag tror att hon hade skrikit rakt ut om hon hade haft riktigt ont.
Så många gånger jag har blivit "sur" på henne för att hon har lurat mig om att hon har blivit sjuk. När hon har gnisslat och gnällt och jag har trott att hon har blivit sjuk och så har det bara varit "en fis på tvären" :-P Nu i efterhand är jag dock glad för det för det märktes direkt att nu var det allvar, nu hade hon Riktigt ont. Jag märkte det fyra dagar innan hon dog, att hon drog sig undan och sedan började skrika när jag tog i henne. Hon slutade springa fram till maten och åt långsamt. Jag är glad att jag valde att ge henne metacam för jag tror att hon hade slutat ätit helt om jag inte hade gjort det, hon bajsade bara minibajsar hos vet., sådana som de gör när de inte har ätit, men magen var full av mat så hon har ätit efter hon fick metacam.
Det är otäckt hur sjukt fort sjukdomen utvecklas! Fast skönt ändå för då vet man att de troligen inte har haft ont så länge trots att sjukdomen gått långt.
Rufsi bodde här nästan hela livet. Hon bodde hos en kompis några månader i mitten av sitt liv men jag hade hela tiden kontakt med henne.
Nellie flyttade som bebbe men jag fick in henne som omplacering när hon var 2,5år. Det var en del trådar här om det då jag fick ett samtal från en som hade två marsvin som hon ville omplacera varav en var satin. Hon berättade dock inte att satinen kom från mig så jag sa nej då jag egentligen inte hade plats. Att hon kom från mig fick jag veta senare och då gjorde jag allt för att få hit henne, vilket inte var lätt. När hon väl kom så vägde hon 550g. Hon var som ett spjälstaket! Jag vet inte vad hon hade gått igenom men hon hade ett väldigt stört ätbeteende väldigt länge, hon fick panik om någon annan fick mat först och hon blev rätt tjock eftersom jag inte hade hjärta att begränsa hennes ätande. Jag trodde verkligen inte att hon skulle bli så gammal som hon blev. Hon blev min äldsta satin.
Vad jag saknar mina flickor :'(
Och snacka om att Elsa skrämde mig idag! Hon reagerade inte ett dugg när jag kom ner, låg platt i en hörna. Jag ropade och knackade på buren utan reaktion men när jag petade på henne så tittade hon upp.
Är så sjukt orolig för mina två tanter jag har kvar!