Äntligen hittat "C&C"!
Beställde taikakuutioita ("magiska kuber", vet inte varifrån namnet kommer) med farsan när han hade vägarna förbi varuhuset HongKong.
Byggde snabbt ihop en liten hage på 75x145cm och invigde den :) Byggde senare till 75x75 och lade in hö, så nu för tillfället är "småttingarna" i sin nya hage.
Bilden är dålig, men visar ungefär hur det funkar åtminstone. En förpackning innehåller 20 gallerbitar + klämmor och kostar 35 euro. Man kan alltså bygga en bur som är 4x6 bitar stor, och då är måtten ca 150x220 cm.
Botten måste man fixa själv. Jag tror att det skulle fungera bra med en lågkantad bokhylla, så att spånet hålls inne och väggarna blir lite stabilare.
Åh, det verkar så smart! Nu blir grisarna glada :) Synd att det inte finns i Sverige :(
Hanna
Åh, vad avundsjuk jag blir! Vet du tillverkaren?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#2 De är tillverkade av Deuzer och går under namnet "modulaariset säilytys- ja hyllykuutiot" om jag minns rätt. "Modula förvarings- och hyllfyrkanter" kanske…?
Skulle det inte gå att be något varuhus beställa in? På denna sida finns en lista på några tillverkare, och om varuhuset redan tar in andra produkter från dessa tillverkare kan de kanske tänka sig att ta in "förvaringshyllor" också…?

om det är någon/några som ska beställa därifrån så får ni gärna PM:a mig då jag oxå är intresserad!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Samma här!^^
Jag med!=)
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Åhh vad snyggt *avis*
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill också ha C&C, verkar ju jättepraktiskt!
Måste åka in till hongkong och införskaffa sådana..:) På vilken avdelning kan man hitta dem?
#10 Det vet jag tyvärr inte, eftersom jag inte var med och köpte dem. Lättast är det säkert att fråga personalen :)

Är det ett varuhus som heter HongKong? Vart ligger d? Superpraktiskt. Vi bygger alltid med kompostgaller, billigt å bra
, men dom e ju lite höga.
#12 Jo, det är namnet på ett varuhus, och de finns i eller utanför många av Finlands lite större städer :)
Ja kompostgaller funderade jag också på i något skede, men sen blev det ändå "c&c's".
Det är ju det jag letar efter så smart!!
Vad använde du för botten? :)
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
#15 (Om du riktade frågan till mig…?)
Vilken gammal tråd! :D
Jag använder C&C-bitarna när jag bygger tillfälliga hagar. Då har jag bara handdukar som underlag. Om man vill använda dem mer permanent lönar det sig att skaffa en ordentligare botten, till exempel en bokhylla med plastmatta i.
#16 Hahha jag vet men jag satt och googlade på hemsidan angående detta ;)
Ahaa.. Jag ska göra permanenta burar, dock undrar jag om jag ens kommer behöva såna här "kuber" eftersom jag bara kan göra en bokhylle-bur? Verkar mycket enklare.. :)
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
#17 En bokhyllebur är väldigt praktisk och bra, och det behövs inte C&C:s till en sådan. Däremot är C&C-bitar väldigt bra när man vill bygga hagar!