Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 713 ggr
Lejonhund
3

Lenin och Stalin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej!

Här kommer en liten presentation av Lenin och Stalin. Mina första marsvin i vuxen ålder (hade då jag var runt 9-10 år, den ena dog ganska fort, var nog inte riktigt frisk, vilket inte förvånar mig med den kunskap jag har idag, den andra blev då ensam och olycklig och fick efter några månader ett nytt hem med marsvinskompisar)

De flyttade in bara för några dagar sedan, 8 veckor gamla. 

De kommer från en familj som bor några kilometer från mig (i Visby). De har tre honmarsvin, varav en visade sig vara dräktig då de fick hem den. 

Två små pojkar tittade ut, och eftersom familjen inte var intresserad av att "bli med fler" marsvin så bestämdes det att de skulle flytta. 

De är nästan 9 veckor gamla. Väldigt olika i personligheterna. Lenin (nästan helt vit) är modig och nyfiken, medan Stalin (vit med créme runt ögonen) är lite nervös av sig än så länge. 

Jag hoppas de ska trivas hos mig, jag gör mitt bästa för att läsa på och ge dem det allra bästa. Just nu bor de i en något liten bur, 100x60 tror jag den är. Om en månad flyttar jag till en annan lägenhet och då ska jag bygga egen bur som är större och har lite roligare/mer berikande inredning (känns lite dumt att sätta igång med ett jättebygge så här nära flytt)

På bilden nedan här ser ni Stalin

Lejonhund
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här har vi Lenin :)

[mina blommor MiloochMalte]
0

så söta båda är vita ❤️

pinku
1

Älskar namnen!

Riktiga sötsvin är dem ❤️

busKotten
0

Riktiga charmknuttar, med roliga, "respektingivande" namn 😃

Sanni
0

Vilka små söta pojkar :) Gillar också namnen.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)