transporthjälp sökes!
Jag har hittat ett marsvin i Dalarna som jag vill köpa men så är det ju då transporten… Uppfödaren ska till Väddö i augusti.
Är det nån som åker förbi Jönköping/Nässjö som ska vill Väddö?
Eller nån som åker från Dalarna till Jönköping/Nässjö?
Jag bor i Nässjö men (beroende på tid eller om jag har tillgång till bil) kan jag möta upp nånstans, ex Jönköping.
Jag ska till dalarna inom några veckor bara , jag är inte säker på när det blir. Men jag vet inte om vi åker förbi någon av dom städerna. Vi åker från dalarna till örebro och sen vidare till Eskilstuna du kanske vet om det ligger på vägen?
Uppf är i Gagnef eller Insjön som väl inte är så långt från Borlänge eller Rättvik (tja några mil kanske…)
Men sen måste hon ju komma ner hit också…
Behöver ev mer transporthjälp: från Stockholm nån gång i mitten eller slutet av augusti o till Nässjö (eller nånstans i närheten där jag kan möta upp.)
Hör av dig om du tror att du kan hjälpa till med nån av transporterna. Har förstått av marsvinsfolk att den som transporterar brukar ta en liten ersättning o det är självklart helt ok!!
Jag kollade upp det och jönköping och nässjö ligger åt helt andra håller så jag kan inte hjälpa dig med transporten tyvärr. :/
#4, Ok, tack för du kollade!

Jag funderar på att åka upp till Dalarna under sommaren iaf, jag bor i Helsingborg, så då åker jag ju genom Jönköping. Inget är bestämt, men jag kan återkomma och höra om du fortfarande behöver transport när det är dags att åka (om jag nu åker). :)
Tänkte för övrigt åka upp till Gamleby/västervik snart, om det är nån som behöver transporthjälp. Enda kravet är att marsvinen inte har hö i transporten, men höbriketter går bra. :)
#6 Du får jättegärna höra av dig om du åker så får vi se hur läget är då!!
Vet inte om jag kan vara till hjälp men jag ska ner till Växjö (från Stockholm) någongång mellan vecka 28-29 så Jönköping passerar vi ju å kan lämpa av djur.
Mvh
Anne-Lee
#8 Marsvinet är i Dalarna än så länge o verkar inte kunna komma till Stockholm förrän till Väddö (hon är inte heller leveransklar riktigt än.)
Såvida inte du vill ta med en zebramus? 
*putt*
Letar fortfarande transporthjälp. Alltså: antingen från Dalarna till Jönköping/Nässjö-trakten, eller från Väddö-utställningen till Jönköping/Nässjö-trakten.
*putt*
*putt*
Jag fortsätter putta o hoppas på napp av nån nånstans!!
Puttar och hoppas att du får napp *håller tummarna*
Helena
*putt*
Ev ska uppf till Göteborg den 27 eller 28e juli. Har inte fått svar än om vilken väg hon åker men om hon inte åker förbi nånstans där jag kan möta upp, är det nån här som ska åka från Göteborg till Jönköping/Nässjö nånstans nån av de dagarna?
Fast den 28e kan jag inte åka hemifrån för då har jag ju massa folk här (smådjursträff) men kan ju möta upp här i Nässjö. 27e kan jag möta upp nånstans dit jag kan ta mig med tåg (har tyvärr inte tillgång till bil.)
Såg på marsvinsnätet att det var en tjej som skulle åka från sundsvall till väddö. Jag vet inte alls om det är påvägen tänkte bara säga till ifall det skulle vara till någon hjälp. Den ligger inne på "erbjudes".
Till Väddö kan jag få henne. Problemet är resten av vägen, neråt Jönköping-hållet alltså.
Har nu fått veta att uppf ska till Göteborg den 27e eller 28e, o åker då över Karlstad. Nån som har möjlighet att ta med henne utmed den vägen istället? (Problemet är att jag inte kan möta upp den 28e för då har jag smådjursträff här hemma så kan bara möta i Nässjö den dan.)
http://marsvinssnack.phpbb2.se/viewtopic.php?t=3370
Var det inte den transportsträckan du ville ha hjälp med? Eller har du redan hittat transport?

Jag och mamma åker från Dalarna till Jönköping på utställning den 25 augusti…kan ta med marsvinet då om du vill =)
Det har löst sig. Hon kom ner hit i lördags. Men tack för alla tips o erbjudanden!!