Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 13067 ggr
[Licroana]
0

Saker från IKEA - ny

Tänkte att man kunde skriva saker som man köpt till marsvinen från Ikea i denna tråd. Inredning, burar, förvaring - ja, allt.
Det fanns en gammal tråd men det mesta från den fanns inte i sortimentet längre.

Det som fortfarande finns från den gamla tråden är:
Kusiner - tunnlar
Knodd - fodertunna
Antonius - till höet
Bästis - klädrulle
Dimpa - höförvaring

Royalz
0

Den DIMPA påsen är väll kanske inte så lämplig att ha hö i då den är helt i plast.

Denna har jag, är små små hål i hela påsen så det kommer luft in så det inte blir så instängt: Fyllen

[Licroana]
0

Jag har då Bästis och kusiner från inlägget ovan, sortera till pellets, och jäll till hö. Ska till Ikea imorgon, får se om man hittar något mer :-)

[Liinda]
0

Åh vilken bra tråd :D

Misarn
0

Perfekt tråd, har alltid vilja veta vad ni köper allt Skrattande

FeliciaS
0

Jag har en Dimpa till höförvaring, Samla till kraftfoder, en Flärke bokhylla (fanns förut) till bur, små tygkorgar (typ Kusiner fast enfärgade) och en ljusgrå 80*80 cm hundfilt i wetbed som inte längre finns i sortimentet.

#1 Den är faktiskt kanonbra tycker jag, eftersom den har lock som bara sitter med en liten kardborre på ena sidan sluter den inte helt tätt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lupin
0

#4 Håller helt klart med dig. Va mycket fina ideer. Oj så spännande det här är. Skrattande

www.vovvensdagis.se

[nono39]
0

Vill följa tråden för jag ska till Ikea om ngr dagar så att jag får tips på saker jag kan köpa

[Tisslibiie]
0

Perfekt tråd!^^

Isnona
0

Eftersom mina marsvin går på fleece så brukar jag alltid köpa på mig några Irma fleeceplädar och Näcken handukar. Sen har en kompis köpt Gullunge överdrag och använder som myspåsar, så funderar på att göra det jag också :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[nono39]
0

#9 måste fråga dig luktar det inte om dom har flecce ? hur ofta byter du då?

Slänger du fleccen och byter till en ny?

Mari
0

Perfekt tråd!

jag ska snart flytta och behöver fixa fram några bra förvaringar för just hö och foder. Har tänkt att ha en höbal i förrådet och hämta därifrån men vill ju inte springa ner/upp varje dag för att hämta nytt Obestämd

Hur gör ni med spån? På sommaren har jag tänkt att jag kan ha en spånbal ute på balkongen men nu under vintern kan jag tycka att det inte är så passande pga all snö och kylan. Kan tänka mig att det skärpar mycket i början när den precis är öppnad om man har den inne?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Royalz
0

#11 Jag förvarar spån ute både på sommaren och vintern. Har den ståendes på verandan på vintern och på backen under tak på sommaren. Är man rädd att det ska snöa eller regna i spånet är det ju bara att sätta en ikea kasse över :)

[Licroana]
0

#11 Jag har funderat på att lägga spån i någon tunna som står inne och sedan fylla på i buren därifrån. För nu så åker massor i golvet när det är så hårt packat och man ska fylla på nytt. Någon som har något liknande, och för att inte bli ot - kanske från ikea? Flört

[Maijah]
0

Vilken bra tråd!

Atensia
0

#11 Under sommaren har jag spånbalarna ute på våran altan, men nu under vintern så frös spånet så mkt att det knappt gick att få loss. Därför har jag nu en bal åt gången inomhus i våran tvättstuga vilket fungerar bra.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Royalz
0

#15 Om det frös så måste ju balen varit fuktig?

Atensia
0

#16 Utryckte mig lite fel, var mer att spånet blivit så hårt (+ att den från början är hårt packad) att det var väldigt svårt att få loss. Märkte inte att den var fuktig när jag väl fick loss spånet. Men annars hade det mycket väl kunnat vara så.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Lejonhjarta
0

Vaken DIMPA eller ANTONIUS funkar hemma hos oss då vi har katter. Bla siameserna och speciellt det lilla odjuret älskar att hoppa i sånna säckar. Suck!Skrikandes

Ska däremot kolla upp FYLLEN  som #1 skrev om. Finns även nått liknande i KUSINER-serien men är osäker om hålen e tillräckligt små… Vill ju inte ha golvet fullt av småbös.

[tigersprang]
0

#18 det e inte min katt som hoppar i!Flört

Lejonhjarta
0

#19 Hon e helt klart värst av dom!!Skrikandes Monsterbebie, men söt!Glad

Mimmitroll
0

Vilken bra tråd, den vill jag absolut följa :D

Lejonhjarta
0

Finns en väldigt bra "höhäck" på IKEA som heter RATIONELL VARIERA men då sökfunktionen på IKEA inte vill just nu så kan ja inte länka.

Är igentligen till för att ha under vasken å samla ihop plastpåsar men vi har haft dom till kaninerna länge å ska nu inhandlas till marsvinen åxå.

Ska ta kort hos kaninerna å lägga ut så ni ser vad ja menar.

chickwheels
0

Jag har PAX garderober med KOMPLEMENT plastlådor i. Det är deras burar.

man får plats med 5 burar i varje garderob som jag har och det är mycket smidigt. Lite lite med plats, men får de små ut och springa varje dag så är det inte så farligt :) Jag har ju ännu så länge 12 marsvin.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

nimroda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hitta en sida med fina inredningar till marsvin :)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

godisgrisen
0

IKEA är min vän! Jag har massor av IKEA saker till marsvinen men jag mins inte vad alla sakerna heter.

Okej jag har: Kusiner de där populära tygtunnlarna, de är verkligen bra. Min hittade bokhyllebur kan kanske vara en Billy men jag är inte säker. Stora burskåpet är byggt av Gorm lagerhylla. Jag har ingen Pax garderob men har byggt en egen stomme runt tre komplementbackar jag har också en reservbur och burar i sommarstugan som är komplementbackar och som lock har jag trådkorgarna som också hör till Paxgarderoben. En liten komplementback med trådkorgslock har jag också den har jag haft med på marsvinsutställningar och haft saludjur i till det fungerar den utmärkt men den är aldeles för liten för att ha som bur permanent. Marsvinens fodertunna vet jag inte vad den heter men den kommer från barnavdelningen på IKEA. Så använder jag IKEAs blå kassar att bära rent spån och hö i när jag städar burar och matar djur så blir det inte så mycket spillt på golvet. Kassarna brukar jag också använda för att stoppa transporter i för att det inte ska bli drag på marsvinen om de ska till utställningar eller till veterinären.

Moa-16
0

#24 Det där var nog mest för hamstrar. Men det för marsvin är det verkligen dålig kvalité på kan jag säga, går sönder på än gång!

[Jessica-B]
0

Jag trivs med att förvara mitt hö i tvättsäcken SKUBB.
Ruskigt stadig, hållbar, lätt att rengöra och dessutom är den stilren. Den går att vika ihop om man vill lägga undan den dessutom!

[Sicali83]
0

Hela min stora marsvinsbur är byggd av lagerhyllan Gorm på ikea :-)

Isnona
0

Puttar upp denna tråden lite, ska snart till ikea ;)

Funderar på om den här eller den här kanske kan funka som hus? Om man bara sågar upp en eller två öppningar?

[Jessica-B]
0

PRÄNT ser ut att funka bra som hus. Glöm bara inte att ta bort filttassarna, så att marsvinen inte går och sväljer dem. :)

FÖRHÖJA kan vara svår att såga i eftersom att det är fanér, som gärna vill spricka. = Inte ett fint resultat

Jag lägger en röst på PRÄNT. :)

Moctezuma
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Trofastlåda som höserveringslåda/toalett i hagen, fungerar finfint!

Isnona
0

#30: Då får det nog bli PRÄNT, den är lite billigare också ;)

Är lite trög idag känner jag, men vad är fanér?

[Jessica-B]
0

Man kan väl säga att fanér är det yttersta skicktet material på något gjort i trä. T.ex. säljs hyllor i pressad trämassa = billigt, och sen täcks denna bit trä över med ett fint jättetunt träslag som är lite dyrare.

Är så kass på att förklara, dessutom är jag dödstrött, och det gör inte saken bättre :P

Isnona
0

Jo men då förstår jag :) Tack!

[saphirasmarsvin]
0

Jag var en snabbis på Ikea igår och fick hem följande:

GOSIG - "Transportbur för mjukdjur", blir en mysig koja om man lägger in en filt (förslagsvis IRMA). Tror denna blir poppis inte minst för mina dräktiga honor :)

IRMA - Kudde. Tänkte upprätta en chillhörna i stora flockburen med flera kuddar bredvid varandra och med en filt över. Har haft liknande innan och det uppskattades verkligen!

TROFAST - Plastback med låg kant på 1 dm. Tänkte ha som kiss/hö-låda för att slippa sådant på filtarna i mina hanars "lägenheter" i den ombyggda PAX-garderoben.

KUSINER - Minitunnlar (om man klipper ur botten). Har ett gäng sådana sedan tidigare som uppskattas av både honor och hanar. Honorna använder även dem som slagpåsar och tycker det är helkul att putta dem fram och tillbaka genom buren ;P 

APA - Förvaringslåda. Den här ska jag såga ut ett par öppningar i och eventuellt bygga en ramp upp, så att det blir en övervåning med. Köpte bara en APA den här gången, men tänkte utöka med en till så att övervåningsytan blir lite bredare.

TROFAST - Väggförvaring. Den här ska sitta på väggen i marsvinsrummet och innehålla allt från marsvinsapoteket, till klotänger, kraftfoder och annat marsvinsrelaterat.

RATIONELL VARIERA - Hyllinsats. Den här ska jag ha som utställningsplatta. Blir som ett palats ungefär, men är lätt att sanera och förhindrar de flesta svin från att vilja hoppa ner (förutom möjligen en del G-force svin).

I LOVE IKEA!

[Prutten]
0

Vilken chäck tråd, denna vill man ha koll på. Tyvärr har jag inget tips ännu .

#35 Gosig, den skulle man kunna testa kanske :-D

flocken
1

Detta är egentligen en sån sak som man stoppar påsar i som man har på väggen. Jag har hö ist. öppet på båda sidorna. De kan fortfarande krypa in i höt. Men blir inge bajs eller kiss. Slänger minimalt. Håller sig fint. När det är tomt tar jag bara rullen & går ut i boden & hämtar nytt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

elinenglund
0

tass :)

[Alexis78]
0

Men vad smart, har inte sett den här tråden innan men det är perfekt tajming då vi ska till ikea imorron. Jag vill ha en sån där fodertunna och en sån där påshållare.

Perfekta till smågrisarna.

[Prutten]
0

#37 Har funderat på en sådan, men hur är det med ungar, dom fastnar inte i den eller så?

elsasputte
0

#37 kissar de inte i höet ändå?

flocken
0

#40 +41

Hålen är stora vid sidorna så min minsta på 12 v ca kommer igenom utan problem. I botten är det öppet i mitten så om de kissar rinner det rakt igenom. Brukar stoppa in handen & känna & det är torrt. Några bajs pluttar ibland. Men mot hur det har varit så är det natt & dag. Även bra för min ena hona som har luftvägs problem. Slipper ha allt hö inne.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mixxie
0

Bra tråd :) Finns det något "mjukisdjur" som man kan använda som sovplats?

Ska åka till ikea idag tror jag skall iallafall köpa:

Irma kuddar skall användas som sovplats

Irma pläd tänkte använda den som sovplats med

Gosig transportbur för smådjur som #35 tipsade om skall lägga in en Irma pläd i den

Kusiner har redan ett paket sådana men tycker dom är bra så köper flera används som tunnlar bara man klipper bort botten

Och så blir det nog något annat som man hittar :) Tycker att Ikea är jätte bra när man skall handla till sina marsvin :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

[donkeyqueen]
0

Vilken superbra tråd! Vet någon hur stora KUSINER är? (cm alltså) Bred/längd?

Fridaaaa
0

#44 Kolla på IKEAS sida, bör stå där :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ann-sofie11
0

Jättebra tråd! Ska till Ikea idag och handlaSkrattande

ann-sofie11
0

Blev lite saker idag till killarnaTungan ute Köpte en Billy bokhylla också.

supernatural
0

Åh vad grymt! Jag som ska till Ikea imorgon! :D

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta