Vilken färg och ras?
Vågar inte gissa på färg men ras kanske? Hon ser ut som en self om jag inte är helt ute och cyklar! ;)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Vad är hennes kompis för färg/ras då? Om du vet det, om inte kanske vi kan hjälpa dig igen? :D
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Hon har tyvärr ingen burkompis. Hon hade en förut men eftersom hon är så gammal så har de tidigare ägarna troligtvis inte velat köpt någon ny eftersom de nog inte räknade med ett sådant gammalt marsvin
Har tittat på marsvins föreningen nu och hittade en bild liknande färgbild. Färgen heter tydligen self de golden, men jag kanske är helt borta och inte förstår någonting. Har ju tidigare haft lunkarya och det är ju ganska lätt att se, dessutom hade hon en stamtavla så det var mycket enklare. Men ni får gärna hjälpa mig mera, då jag inte är sådär jättebra på marsvinsfärger och raser :)
Hon är en self de golden :)
Enjoy life and live the adventure!
#5 Tack så mycket för klargörandet :) Så rasen är alltså self och färgen de golden?
#6 Precis :)
Enjoy life and live the adventure!
Tack så mycket! :)
Ska du fortsätta att leta efter två andra honor som ska sättas ihop med henne? Kanske har blandat ihop dig med någon annan men jag har för mig att du letar efter två honor.. 😛 Vore väl hursomhelst trevligt för damen att få sällskap.
En väldigt söt liten tant du fått tag på, instämmer med #5 ang färgen/rasen.
Har hon påsöga? :)
#9 Ja, först var det inte tänkt att det skulle bli såhär men eftersom Guro måste flytta hela tiden eftersom ägaren till henne inte har tid så sa min mamma att jag skulle fråga om jag fick ta över henne. Så ja, jag .etar fortfarande efter två honor. Skulle det vara bra att sätta ihop dem då eller kan det vara för riskabelt med tanke på att hon snart blir 9? :) #10 Ja det har hon, fatty eye. Men jag har läst att det inte är farligt eller smittsamt, eller har jag läst helt fel? :)
#11 Det är inte smittsamt. :)
underbart söt hona du har !!!
vad heter hon gamla damen ?
så gammal hon?
#13 Ja hon är så himla söt och världens snällaste! Hon heter Guro. Och ja, jag kan inte fatta att hon är så gammal :) Det måste ju nästan vara rekord ;)
#11 Så bra att du kunde ta över henne, så slipper hon stressen med att flyttas hela tiden. Fatty Eye är inte smittsamt eller farligt och påverkar heller inte synen hos marsvinet.
Du kan absolut sätta ihop henne med nya burkompisar! Marsvin blir alltid lite stressade av att sättas ihop med nya artfränder men det klarar de av, oberoende av ålder. Jag har hört om flera äldre marsvin som blivit som unga igen när de fått nya kompisar efter att ha suttit ensamma ett tag, så det kan t.o.m ge henne ny livsglädje. Även om det självklart kan bli lite tjaffs i början om det är vuxna/halv-vuxna honor hon sätts ihop med och inte bebisar.
Gamla ägaren sa inget om vart hon kommer ifrån? Hon ser ju faktiskt ut att vara renrasig :) Söt liten dam.