Berätta om era Marsvin
Hej, Jag villha marsvin i vill veta hur dom e o så men de har ju olika
personligheter.
Bäretta gärna om ditt marsvin, bur,leksaker m.m
Ta gärna ett kort på grisen 😃
Max
Charmig peruankille, född 21 december 2012.
Är black/golden. Heter Emras Piff i stamtavlan. Bor tillsammans med Pepsi. Snäll gosse men lite blyg.
Inte direkt förtjust i att bli borstad. Men myser gärna.
Bor i en bur som är 140x60. De har 1 hus, en tunnel i buren plus matskålen. Och även olika myssaker.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lotus
Lotus är en self i färgen buff som är född 28 november 2010.
Mysig gosse och som är väldigt snäll.
Han heter Strawberies Claudius i stamtavlan och han bor med Blixten.
Deras bur är 120x60. De har 1 hus, 1 "tunnel" och massa myssaker.
Även en kanintoalätt i ena hörnan där de har höet.
Och såklart matskål har dem i buren.
Blixten
Mitt enda skinny just nu. Han är född 28 maj 2009 och är Black dalmatin. Ischbod heter han i stamtavlan.
Fick honom av svärmor i 20 årspresent, då var han ca 1½ år gammal.
Charmig, och go. Jättesnäll också. Han är lite speciell för oss 🙂
Bor med Lotus (se ovan)
Enzo
Enzo är en teddymix, född 16 oktober 2011. Min mamma har fött upp honom. Han är black/golden/white. Härligt marsvin, full med upptag och riktigt gottegris. Tigger ofta.
Bor tillsammans med Trazzel i en bur som är 150x60.
Där i har dem 2 hus, en "tunnel" och lite myssaker.
Haha så söta. Visst är de underbara hah?
Milo
Milo är en kille på ett år av rasen låghårig virvel.
Han är pet marsvin han är en kille som är mysig som slickas när han blir nöjd och glad. Han älskar kål och paprika mest han gillar även att
vara vid skorna inne i skostället och mysa. Han bor för tillfället
i en galler bur till jag har byggt ihop hans nya bur .
Han älskar att bo själv och kommer göra de. Han har Malte som prat kompis och han gillar de
Zoey, abessinierhona, född 091001
När Zoey kom till mig i mitten av april hade hon bott ensam i 4 månader då hennes syster plötsligt gått bort i någon konstig sjukdom. Hon var skygg, rädd, kunde knappt gå, överviktig och missköta klor. 2 förhårdnader hade hon också.
Idag-har hon gått ner 163 gram, hon är jätte pigg, framåt, en riktig kelgris och älskar att springa runt på golvet.
Hon älskar att bli kliad under hakan.😉
Det finns inget så underbart som att ha ett litet djur i knät
Charmtrollets Forever Queen of the Secret "Humlan", Abessinierhona, född 120419.
Humlan är en jättegosig tjej som är mamma till en kull, 2 små söta gossar.
Hennes favorit grönsak är broccoli och hon äter gärna ur min hand. När vi gosar vill hon helst sitta med huvudet under min haka.
Humlan tycker om att möblera om i buren. Dvs. att hon gärna flyttar runt husen och gömställena. 😉
Stella, texelhona, född 120714
Stella är riktigt "mammig" Hon älskar att klättra och klänga på mig och om jag ställer ner henne nånstans och går iväg en bit springer hon efter och försöker klättra upp för mina ben.
Stella tycker om att ligga platt på mage på min mage och sträcka ut alla sina små ben.
Stella tycker inte om varken min mamma eller min bror, hon vänder rumpan åt båda och klättrar tillbaka till mig, men att sitta på min pappa går bra😉
#10 jag tror inte att han älskar att vara själv! Var inte det bara en tillfällig lösning? :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
#10 Jag tror precis som #14, att han inte älskar att bo själv. Det var just att han och Malte inte trivdes ihop och det var en tillfällig lösning för dig, att ha dem ensamma, inte resten av deras liv😮