Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 2289 ggr
Mitchika
3

Välkommen, Nightmare's Doodle!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen vågar jag mig på att göra den här tråden. Vågade inte riktigt förrän jag var säker på att allt bråkande skulle lugna ner sig och nu verkar det faktiskt vara frid och fröjd i buren. Så nu är jag helt lugn och överlycklig, då Tali verkar vara mycket gladare än innan och Doodle är ett helt fantastiskt marsvin! 

Hon är fullständigt orädd, vilket är otroligt bra för Tali. Så fort jag släpper ner tjejerna någonstans så ska Doodle genast vandra iväg och utforska, undersöka, krypa under saker, krypa fram från dom och "snattrar" oavbrutet. 😍

Tali följer efter henne nästan som en svans när dom går och har börjat prata igen hon också. Det är underbart att höra, då det nästan har varit knäpptyst i lägenheten sen Shepard försvann. Inget småpratande, inget burrande och inga höga tjutanden. Även om Doodle inte tjuter så har Tali börjat med det igen och deras pratande i buren är jättekul att sitta och lyssna på. 🙂

Tyvärr så har jag inga bra bilder att komma med direkt, då jag inte bara har världens sämsta kamera utan är världens sämsta fotograf på köpet. Men några bilder har jag allt, på både Doodle och även tillsammans med lilla Tali. 😃

Här är Doodle första kvällen hemma hos mig uppe i sängen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
2

Var tvungen att ta en bild på Doodles helt fantastiska päls! Jag får inte nog av att klappa den, känna på den och borra ner ansiktet i den. 😃😍😇

Mitchika
2

En mindre bild på Doodle och Tali ihop. 🙂

Mitchika
2

En bra jämförelsebild på storleksskillnaden mellan Tali och Doodle. Tali är så liten… ca 657 ynka gram mot Doodles 940 gram.

Mitchika
2

Så här hittade jag dom på morgonen efter introduktionen. Då kändes allting ganska bra för min del, men jag ville inte ta ut något i förskott och lät det gå ett par dagar till. 🙂

supernatural
0

Åh så fluffig! Det är ju som en pälsboll som springer omkring ♥

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Mitchika
0

#5 Det var precis så jag kände när jag såg henne första gången! 😃

Så extremt fluffig! Skrattar

Maelis
1

Kul att det gått så bra!

Mitchika
0

#7 Tack, det är jag glad för också. Det var min första introduktion med vuxna marsvin  och jag var så orolig för att något skulle gå fel. 🙂

Lyan
1

Hon är så fin! Vad skönt att de kommer överens nu!

Jag har Doodles mormorsmor, Nightmare's Oksana, (som också är dotter till Doodles farmor)och pappas halvbror, Nightmare's Whomp, och bägge två är helt fantastiska i temperamentet!

Mitchika
1

#9 Wow, har du?! 😮😃

Otroligt skoj att höra! Man skulle inte kunna få se bild på dom två? 🙂😇

Lyan
1

Jodå, naturligtvis kan du få se bilder! Har flera bilder på min hemsida som finns i signaturen. Har även tre ungar efter Whomp, helt underbara individer de också!!

Här kommer min fina Sanna som är en äkta busgris! Det är aldrig en lugn stund med henne XD Är så ledsen att jag aldrig fick någon kull efter henne. Hon gick först tom och sedan fick hon hormonproblem.

Hon är extremt svårfotad för hon är inte still en sekund så här är en dålig mobilbild från idag

Lyan
2

Och så underbara Whompie <3 Han är inte lika busig som Sanna men väldigt lugn och kärvänlig och en underbart tålmodig herre. Honom har jag heller inga bra bilder på såg jag, måste verkligen fixa det!

Hans "bebisar" heter Ai, Jai och Xíexie och finns också på hemsidan.

Fridaaaa
0

Grattis!
Vad söt 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mitchika
0

#11 Jag har sett henne på din sida förr, slog det mig nu! 😮

Jag var inne på din hemsida och läste om satinsjukan för något år sedan, tror jag det var! Då passade jag på att titta på dina underbara marsvin och jag kommer ihåg att jag stannade och tittade lite extra på Sanna (älskar Lilacfärgen på marsivn och tyckte om hennes stamtavlenamn), men det ringde ingen klocka när jag såg Oksana på Doodle's registeringsbevis. Däremot nu när jag såg sidan! 😃

Hon är ljuvlig och det är Whomp också. 😍

För att inte tala om Whomps bebisar…! Ai är min favorit ur den kullen, inget illa menat alls mot hans otroligt vackra syskon. Kär

Mitchika
0

#13 Tack så mycket! 😃

nightmares
1

Skönt att allt verkar gått fint. Det låter ju dessutom som att de kompletterar varandra bra och förhoppningsvis kommer de få mycket glädje från varandra. Jättekul att få lite inblick i hur grisarna har det, och jag tror dessa blir mycket väl ompysslade! :-)

pinku
0

Vad roligt att det gick så snabbt och bra!

En riktig charmis den där tösen! 😍

Mitchika
0

#16 Åh, vad roligt att du kommenterade! Jag höll precis på att skriva ihop ett litet PM åt dig med länk till den här tråden. 😃

Jag är jätteglad över hur bra saker och ting gick och det är så kul att se Tali så glad igen. Doodle verkar ha kommit över den värsta förvirringen över flytten åtminstone, men hunden tycker hon fortfarande är jätteläskig varje gång han går förbi. Det är nog en vanesak. 🙂

Det hoppas jag verkligen! Jag är så glad över att Doodle fick flytta med mig hem, hon är en underbar kompis till Tali! 😃

#17 Hon är helt oemotståndlig! 😍

Lyan
1

#14 Oki, vad kul :-D

Jag älskar rödögt! Ju ljusare desto bättre. Fast Sanna är så extremt mörk, även om hon har ljusnat några snäpp, att hon blir extra häftig på det hållet istället.

Ai är verkligen något alldeles extra

Creation
1

Vilken charmfia! Grattis för tillskottet!

Skönt att de blivit så goda vänner så fort. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mitchika
0

#19 Jag är också förtjust i rödögt, både när det gäller marsvin och råttor. 😍

Jag har aldrig haft några rödögda marsvin, men jag är inte så petig när det kommer till utseende. Temperament och hälsa är viktigare för mig, då jag inte föder upp och har en tendens att förälska mig allt litet som går runt och låter och burrar. 😃

Det är nästan så att man vill smita över och kidnappa honom, om det inte vore en sån skam att behöva kastrera en så stilig pojke. 😍 (Har ju bara flickor) 

#20 Tack så mycket! 🙂

Ja, jag är glatt förvånad över det. Tali kan fortfarande vara lite av en taskmört, men dom käbblar inte längre och det har inte varit något jagande sen dom flyttade in i buren. Bara Tali som ska ha det "bästa" huset och den "bästa" liggplatsen hela tiden. Översittare… 😕

tantnett
1

Grattis till två helt ljuvliga flickor, dom ser ut att komma jättefint överens.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Lilje
1

Fina tjejer! Älskar namnet Doodle, jättesött! 😃

Mitchika
1

#22 Tack så mycket! 😃

#23 Tack! 🙂

Det gjorde jag med, så jag kunde inte döpa om henne trots att jag hade så många namn på lager för Talis framtida kompis. 😃