Vad för inredning har ni?
Har börjat kolla över mina möbler till marsvinen och insett att jag nästan inte har någonting till dem, utan de får ha samma saker hela tiden… tycker att det börjar bli tråkigt att det ska få ha samma saker hela tiden :/
Det jag i nuläget har är en sten till sitthylla, två broar utav den mindre modellen, en planka genom gallret, en hemmabygd simpel tunnel och ett tak med ben/sitthylla :/ Det känns så tråkigt, då de måste ha samma inredning efter varje städning, även om jag ju möblerar om ._.
Ja, det här är min inredning! Fast jag har ännu mer saker som inte är på bilden! :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Feel bild!!!
#5 Var finns den där röda saken som hänger där? :P
Det finns en gullig bänk på zooplus.se!
Mina marsvin har ett hus i varje bur och en "bro" (sån av pinnar) i varje bur. Sen en plastlåda som jag klippt av ena kortsidan på och har höet i :) Brukar möblera om vid burstädning. Nu kommer jag istället lägga fokus på att utrusta hagen, för det är nog där de mest uppskattar andra möbler :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag har i regel samma inredning men ändrar om i buren istället. Myssakerna varierar.
Har 1-2 hus i varje bur och en "tunnel" till dem. Plus myssaker.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur många hus ska man ha till 3 marsvin? Just nu har jag en myspåse och en mystunnel.
Jag har en bro över till en hage också! Så dem är med mig ungefär överallt i rummet! Alltså dem kan gå ut i hagen när dem vill! ^^ #6 den röda har jag gjort själv faktiskt! ;) men det var en häng-sak som jag hade när jag var liten, antar att den kom från Ikea. Sen klippte jag av den satte in mjukt,hängde upp den i buren å sen var den klar. Resten har jag gjort en tunnel av. I slutet av tunneln har jag köpt ett tält som dem kan gå in i! Så lite saker har jag i alla fall inte! :P
Jag tycker att det låter som att dina marsvin har det alldeles utmärkt med prylar. Det är förmodligen bara du som blir uttråkad 😉 Det man kan göra är att möblera om vid städning om #8 föreslår, då brukar det bli en del upptäcktsfärder i buren.
#9 Varje marsvin bör ha ett eget hus/gömställe med tak.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#9 håller med #11 om att det bör finnas ett gömsle till alla, om det sen är en tunnel, bro eller hus spelar inte så stor roll. Själv tycker jag också att ett av gömslena borde bara lite större om de vill vara tillsammans :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#6 trähuset har jag också gjort själv om du vill Veta haha.. :)
Jag vill inte ha trähus för det tar för mycket plats! Men eftersom mitt tyg tog slut så får jag göra en till sen när jag har!
#14 Kan du inte ha pallar om du tycker hus är klumpiga och för stora? Eller broar? Det räcker inte med enbart påsar som gömställe, tycker jag.
/ Emma
#15 Jag får köpa nånting sånt sen.🙂
Jag brukar så klart också möblera om hos dem vid varje burstädning, men tycker ändå att de verkar ha så tråkigt, särskilt nu när jag om ett tag ska inviga den nya bokhylleburen xD Kanske är som #11 säger - att det är jag som blir uttråkad istället… heheh
Men fina tips har man fått, och tror inte det bara är jag som fått/får användning utav denna tråd :p Fortsätt tipsa med inredning så blir folkets marsvin glada :D
#9 Du måste ha minst 3 st gömställen, då t.ex hus och tunnel
Jag har 2 hus, en stock, en tunnel och en mysrulle till mina 3 grisar
Det finns inget så underbart som att ha ett litet djur i knät
Skulle det kunna räcka med 2 myssaker och typ 1 hus eller liknande?
#20 Naee.. Det är viktigt att de har varsitt gömställe för att må som allra bäst. De är flyktdjur ända in i benmärgen och måste veta att de har ett ställe att gömma sig under eller i när fara dyker upp. Jag tror t.o.m Jordbruksverket säger att de ska ha varsitt gömställe. Eller åtminstone chans att gömma sig och det har de ju inte riktigt om de är tre grisar på et hus.
/ Emma
#20 Jag hade inte valt det, jag hade valt ett varsitt vanligt gömställe om man kan säga så, som då hus, tunnlar, mm. Såna "fasta gömställen" om man kan beskriva det så 🙂