Måla deras hus = dålig idé?
Hej, jag ska snart skaffa marsvin och vi har köpt hem tre stycken hus ( (visar bild nedan). Dom är väldigt tråkiga så jag tänkte att jag kunde måla dom. Men är det någon risk att marsvinen gnager på huset och då får i sig av färgen. Finns det isåfall någon ofarlig färg så det inte gör något om dom får i sig (hehe, tror inte det själv men man kan ju alltid fråga). Och ifall det inte går att måla så är jag tacksam för andra förslag på hur man kan göra husen roligare.
Bilden är borttagen av moderator då det är olagligt samt bryter mot nätverkets och sajtens regler att publicera bilder utan upphovsmannens tillstånd.
Klart du kan måla dem. Se bara till så att du får hem vattenbaserad färg så är det tämligen ofarligt.
Dock tycker jag att det är onödigt att måla dom, både tids, arbets, och pengamässigt eftersom att de kommer bita på det.
Så här ser en målad kant ut i vår ena bur - EN DAG efter grisarna flyttat in i den. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#0 Tänk på att man inte får ta bilder från nätet om man inte har tillstånd till att ta just den bilden 😉
Jag säger som #1, att de gnager ju gärna på det = blir att måla om igen.
Men hobbyfärg går bra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Huset kommer nog inte bli så snyggt sen när det ändå syns träfärg vid kanterna. =D
Tack Fridaakesson, det visste jag inte. Är ju väldigt ny medlem på fokus. Är annars inte heller typen som är inte och chattar på hemsidor. Detta är första hemsidan jag är medlem på, hehe. Till Charlie: Eftersom det är sommarlov just nu så har jag massa tid, och vattenbaseradefärger har jag redan hemma. Är en väldigt pysslig typ av mig som målar mycket.
Måla du, det blir så fint :) Visa gärna bilder!
Välkommen hit :)
Tack
#4 oki :) dock är det så överallt, även till t.ex bloggar mm också :) Lycka till. Vart har du köpt det huset?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag beställde dom från nätet. Skickar en länk: http://djurmaxi.se/trahus-kanin-p-1498.html
Jag har två hus som jag målat, när de var gröna gnagde de inte alls men när jag målade om dem med en annan färg som var lite tjockare var det tydligen intressant ^^ Konstigt nog har de eller rättare sagt Roxy, bara bitit på det ena huset. Vilket jag tycker är lite konstigt eftersom det är samma färg :P Men nu när hon provat lite och märkt att det inte är gott o inte så roligt så har hon låtit det va :P Det går alltid o prova o sen om de skulle se för hemskt ut kan du måla om eller slipa ner det ;)
Jag målade en jag byggt själv blå, men den är ranglig så har köpt en till, kan lägga upp bild sen =D
// Thezz [[Skriver allra mest på Marsvin.ifokus, halkar ibland in på annat]]