Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2247 ggr
_Charlie
14

Ubangis (H)etingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klockan 9 i morse när jag slog upp mina blå, slog dessa små chilifrukterna upp sina röda.

Det här är bland det roligaste som finns. När man går en hel dräktighet med statistiken framför sig. Den och den färgen blir det. Si och så ska de se ut. Jag väntade mig tricolors, givetvis. Massa vitt också. Och vad får jag, tre till synes enfärgade små pluttar. (Som vid närmre anblick visar sig att 2 har varsin halv vit tass, men ändå. ;))

Never the less, helt otroliga.

Välkomna till världen och grattis på födelsedagen H-kullen!

_Charlie
5

Chocolate/White (lilla baktassen)

min, min, min, min, miiiiin!

_Charlie
3

Orangeagouti

_Charlie
3

Orangeagouti/White (lilla baktassen)

emmaaslund
0

Stooort grattis! Vilka härliga bilder *blickar uppåt*
Orangeagouti är så läckert, tycker jag 🍸

Skönt att allt gick bra (som jag förmodar att det gjorde eftersom inget annat nämndes)! 😃

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Svarttusch
0

Stort grattis till _Charlie, mamma Ubangi och pappa Chifu! 🥳 🎁

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[ladyba]
0

Grattis till de vackra ungarna! 🎂🥳

Fridaaaa
1

Grattis till sötnosarna! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tisslibiie
0

Grattis så underbara! ^^

Enjoy life and live the adventure!

_Charlie
8

Tack så mycket hälsar vi allihopa! =)

Det har  varit en stor och tung och jobbig dräktighet för Ubangi, speciellt nu i slutet. Magen var enorm och tung, hon orkade inte mycket mer än att ligga ner de sista dagarna. Jag var något chockad när jag insåg att det inte kom fler efter den tredje.

När hon fått ut ungarna gjorde hon bara det mest nödvändiga, hon plockade av fosterhinnor för ansiktet och knep av 2 navelsträngar, sen var det bara mat som gällde för henne. Jag lät henne vara, ungarna kunde ju andas så jag tänkte att hon nog återkommer till att tvätta och knipsa av på dom snart, men det gjorde hon inte. Till slut gick jag in och tog bort de sista fosterhinnorna och klippte av navelsträngen som hängde på Cayenne, och torkade dom torra. Fotograferade, vägde och lät Ubangi smaska i sig hö och persilja.

Efter det satte jag ner dom igen, och då satte hon igång med att ta hand om dom och lät dom omedelbart krypa in under magen och sutta medan hon tvättade det jag hade missat.

Nöjda och belåtna sitter de nu alla 3 och myser under Ubangis mage, och Ubangi verkar ha återfått energin och viljan.

Härligt när det löser sig, och är inte marsvin underbara som låter oss samarbeta tillsammans, olikt så många andra djursorter. :)

Tex&Tillman
0

Grattis till en helt underbar kull 🌺🎈💋 Chili var ju helt fantastiskt söt 😍

Juliannas marsvin
0

Jättegrattis! Så härligt att allt gick bra :)

[mina blommor MiloochMalte]
0

grattis  önskar Milo och Malte även jag och husse !

de är super söta de tycker även husse

Mitchika
0

WOW, så läckra! 😃😍

Jätte, jättegrattis till en fin kull och grattis lilla "Hetingarna" på födelsedagen! 😃🥳🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

godisgrisen
0

Grattis! Underbara.🎈

Så skönt att det går bra för dig numera det förtjänar du.🙂

M.L
0

Åh vilka söta . Bara synd att det inte blev någon tricolor

Eulwen
0

Schysst namntema, det saknas en fjärde Fefferoni bara! 😃

Grattis!!! 🥳

_Charlie
0

#14 Tack! Ja det känns lite overkligt, att allt bara flutit på så himla bra de senaste 4 kullarna. Jag har velat skriva om det, hur härligt det känns, men varje gång blivit rädd att säger jag något om det så lär det smälla tillbaka.. Jag hoppas det fortsätter lika bra för de 2 kvarstående dräktiga honorna också. :)

#15 Ja tyvärr, det var väldigt snopet!

#16 Tänkte på det, men eftersom både Cayenne, chili och tabasco är röda och eldiga i färgen så fick det bli dem. ;)

[bragd]
0

Åh vad söta❤️ och Grattis till H - kullen 🎈🎂🎁

_Charlie
6

Jag hade tur med denna kullen. Jag brukar hoppas och önska lite lite extra efter något speciellt, men oftast får jag massa andra härligheter i stället. Denna parningen kändes lite omotiverad, eftersom den inte ingår i mitt avelsprojekt. Det var när jag matchade Ubangis genkoder med Chifus som gnistan tändes och planen satte liten fyr.

Jag hoppades att det skulle bli mycket choklad, jag ville ha en hona med mycket choklad att spara. Inte för avel, i alla fall ser inte planen ut så just nu, utan för att bo här och bara vara underbar.

Choklad/golden/White vore spännande, nämnde jag någon gång.

Så kom då den lilla chokladflickan, med vita tår på ena baktassen, och ett mystiskt goldenflammer lite varstans på kroppen som jag just nu misstänker tänker resultera i brindle med tiden. Annars kan jag inte förklara skimret. ;)

Så faktiskt… har jag fått precis vad jag vill ha. Hur ofta kan man som uppfödare säga det? Inte ofta. Men idag kan jag. 🙂

Maelis
0

Grattis!!!

Lilje
0

Men vilka vackra småttingar! Grattis 🥳

maijasjodin
0

Grattis!! :D

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Frida B
0

Grattis!! :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

FlutterShy
0

Åh vad roligt, och grattis! Blev själv lite små förtjust i den orangeagouti honan.😍

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

Jarado
0

Grattis!!!

Bedårande små hjärtegryn! 🌺

Sanni
0

Grattis! :) Orangeagouti är så fint!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

gnagarlover
0

lycka=)

juliino
0

Vilka sötnosar! 😍 Stort grattis!