visst är Tösen lik Milo ?

Ja det får du nog fråga uppfödaren om, men det kan ju hända.
Ja ganska lika.
Men 2 marsvin kan vara väldigt lika utan att vara släkt och även jätteolika och vara nära släkt så 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
lite svårt att fråga uppfödaren då hon är köpt på djurbutik .#"
visste inte de fick lära mej något nytt 🤓
De behöver ju inte vara marsvinssläkt. Jag har sett minst 3 stycken som har samma färg, lite långhåriga med virvlar.

#4 Jaha var det så, ja då är sannorlikheten inte så stor att han är pappa till henne, men som #3 säger så kan dom vara väldigt lika fast dom inte är släkt och väldigt olika fast dom är nära släkt med varann.
Åhh så söta dom är!
tack Tösen var ute nu hon bor nu ute hela tiden sa uppfödaren .
#8 Vad menar du med att hon bor ute?
Utomhus??
jag har ju byt tösen mot Silver som dog så nu har jag Milo som jag också fått av samma uppfödare ja ute hon har dom utomhus nu på sommaren även Milo har varit ute innan han kom till mej
#10 Det är ju kallt på nätterna? 🤔
ja vet ej om h*n tar in dem eller ej .

#11 Så kallt blir det inte på nätterna, klart man kan ha marsvinen ute på sommaren.
#11 Man kan ha marsvin ute sommartid, beroende på vart man bor.
Hade jag innan, inte nu längre för har ingen bra bur till det, men de trivdes utmärkt 🙂
Precis som de andra säger. Man kan ha marsvin ute på nätterna på sommaren. Men inget jag skulle ha.
#15 Hur kommer det sig att du inte vill ha de?
Nej jag tänker på om det regnar mycket och djuren blir rädda. Tänk om det kommer en katt och skrämmer dem? kallt kan det bli också på natten. Men det beror ju på hur de bor också vilken slags bur de har. Men mina djur ska bo inne med mig, de är ju mina husdjur. De kan vara ute på dagen men inte natten. skulle vara orolig för dem om de var ute.
Jag har läst att man inte kan ha det :O
Skulle vilja ha det!
#17 Man har ju tak 😉
Ja mina är också mina husdjur men skulle inte vara mindre husdjur om de varit ute dygnet runt sommartid 😛
Marsvin tål en hel del, och så kallt blir det sällan sommatid, beroende på vart man bor. Sedan får man ju ha en bur på ben, så är risken också liten att de blir skrämda av katt eller liknande🙂
Men alla resononerar vi olika 😛
#18 Enligt lag får marsvin inte vara där det är 0 grader eller kallare, men de brukar trivas bäst från 10 plus och uppåt (skinny måste såklart ha varmt)
Jaha :O Då ber jag om ursäkt mina blommor MiloochMalte 😊
ingen behöver be om ursäkt !!#20
Jag vet att Tösen har de bra med alla hennes vänner hos uppfödaren . Hon har till och med ökat lite i vikt fick jag veta i går.
Kan tänka mej att ha de ute men är van att ha de inne
#21 Dock har det ingen betydelse om de är vana vid att vara inne eller inte, bara bra för dem att komma ut i hage eller så på dagen och få frisk luft 🙂 Nu sommartid spelar det ingen roll 😛