Jr farm - vad tycker ni om det?
Jag ger mina det då och då.
Men fick höra idag att det är skadligt.
Någon annan som har hört det? Jag har enbart hört gott om det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har tidigare gett mina skinnysar det efter rekommendation. Började sedan med annan pellets men inte för att jag upplevde JR farm som et dåligt kraftfoder.
Skadligt på vilket sätt?
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#1 Fick jag aldrig svar på.
H*n hade inget svar på det, alltså ingen länk eller så.
Var därför jag ville fråga här, era erfarenheter osv 🙂
#2 Personen i fråga lär ha syftat på innehållet och det råder ju absolut delade meningar om vilket kraftfoder som är det bästa samt om det ens ska ges överhuvudtaget. Det finns inget kraftfoder som är skräddarsytt för varenda individ och givetvis kan det mesta vara skadligt om det ges i för stor mängd eller om ett visst kraftfoder inte lämpar sig för en viss individ p.g.a. dess innehåll. Det handlar ju om att utveckla djurens egna foderstat och det kan vara kruxigt ibland. Detta vet jag ju att du vet, det var mest mina tankar kring det hela 🙂
Tråkigt när personer kommer med påståenden utan att vidareutveckla. Hoppas att tråden fortsätter & att fler delar sina erfarenheter kring denna pellets.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#3 Personen i fråga sa själv att H*n inte hade erfarenhet av det.
Så tror inte personen vet innehållet då, låter inte som det i alla fall.
Om det är JR Farm Grainless du menar, så tycker jag åtminstone att innehållsförteckningen ser lovande ut med olika gräs (timotej, hundäxing, ängsgröe) som första ingredienser. Kalcium/fosfor-balansen ser väl också ganska ok ut, 0,5% kalcium och 0,3% fosfor.
När det gäller foder och fodersammansättning blir man aldrig fullärd känns det som 🙂
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
#5 Ja det är det jag menar 🙂
Nej man blir ju aldrig det ^^ Därför är det bra att vara öppen för nytt 😃