Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1479 ggr
dreamiz
0

Melvin har blivit pappa!

Idag föddes tre små bebisar. Då det inte är jag som har honan så har jag inte sett dom än men väntar spänt på att få foton o sen ska jag ju åka o hälsa på förstås! Är ju meningen att en av dom ska flytta hit sen. Å vad spännande det är! Räcka ut tungan

[MatildaW]
0

Ooh Räcka ut tungan grattis till Melvin, och så klart grattis till dig! Skrattande

Thea-Cazzy
0

Nej vad kul! Lägg in bilder på marsvin.ifokus. Det är så kul att kolla på små marsvins bäbisar ;P Glad

Thea-Cazzy
0

Oj, glömde säga GRATTIS!! ;D

paronskrutten
0

Grattis:)

Helena

KvirrZ
0

Grattis! Vad kul :D

- Mvh Emma

Blondi3
0

Vad roligt :) Stort grattis ! Ser fram emot bilder sen Flört

Abico
0

Vad roligt, Grattis :)
Även jag hoppas på bilder ^^

Hanna 

dreamiz
0

Har fått två foton till min mobil än bara. Ska se om jag kan föra över dom till datorn. Men de är ursöta!!! Ser ut att vara en golden/white, en white/golden/black och en black/golden/white.

Abico
0

#8 - Är det du som har honan?

Hanna 

[Liinda]
0

Vad roligt!:)

dreamiz
0

#9 Nej, honan är inte min, det är därför jag bara sett bebisarna via mms än. Men jag ska dit o hälsa på!

Abico
0

#11 - haha, jag läste nog inte så noga ;P Vem är det som har honan då?

Hanna 

dreamiz
0

#12 En jag känner. Ej uppfödare utan tar bara en kull nu.

Har blivit lovad foton via mail snart o förhoppningsvis kan jag hälsa på om några dar också!

Abico
0

#13 - Okej. Vart bara nyfiken :9

Hanna 

Marsviin_
0

Grattis :) så myskig och kul ;)

// en till som vill se bilder ;)

dreamiz
0

Har fått foto o kan bara säga att de är ursöta alla tre!!! Helt underbara o jag kan knappt bärga mig tills jag kan se dom i verkligheten!

Lägger upp foto om jag får ok från hon som tagit dom att göra det. Annars får det vänta tills jag tagit egna foton. *ler*

Abico
0

Ohh… foton :)

Hanna 

dreamiz
0

Bilderna jag fick via mailen är i fel format så jag kan inte ladda upp dom. Nån som vet om det går att ändra? De är i bmp.

dreamiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror jag fixat det. Här är ett foto på alla tre.

dreamiz
0

O så en av ungarna.

dreamiz
0

Andra sidan på samma bebis.

dreamiz
0

Bebis nummer 2.

dreamiz
0

Andra sidan på bebis 2.

dreamiz
0

O så bebis nummer 3.

dreamiz
0

Andra sidan på bebis 3.

dreamiz
0

Mamma o bebisar, 2 dgr gamla.

dreamiz
0

O så ett på den stolta pappan!

Thea-Cazzy
0

guud så söta!!

Får/vill/ska du behålla någon? Jag hade iaf inte kunnat välja ;P Alla var ju GRYMT söta

dreamiz
0

Jag ska ha en är det tänkt. Ja, blir inte lätt att välja. Kanske blir könet avgörande. Eller så bara faller jag för nån mer när jag ser dom i verkligheten.

paronskrutten
0

Du faller nog för nån:) Lycka till, dom var ju ursöta:)

Helena

Blondi3
0

oooh helt underbart fina ju :) så himla mysigt med bäbis marsvin :D

Abico
0

Jag tar trean, lugnt ;P
Så söta.

Hanna 

Zella
0

Jag skulle ha valt nummer 3, men alla var ju sååååååå söta.

dreamiz
0

Jag tycker också 3an är så söt! Men vi får se vilken det blir som flyttar hem till mig sen. Flört

Abico
0

Trean liknar en av Sunes gamla bebisar :)

Hanna 

[Liinda]
0

Åh så söta alla är! :)

dreamiz
0

Här har de hunnit bli 5 dagar gamla. Väntar nu besked om könet på dom. Spännande! Sen får vi se vem som ska flytta hit, eller om det tom blir två.

paronskrutten
0

aaw, vad söta dom är! Jag vet inte vilka jag skulle ha valt, jag skulle ta alla tre:P

Helena

dreamiz
0

Ja det blir inte lätt att välja. Men hon som har honan får välja först. Om sen nån skulle va hane ska jag ha den. Så vi får se. Har inte sett dom i verkligheten än men om 1½ vecka eller så, då ska det bli av!!

KvirrZ
0

Sötisar :)

- Mvh Emma

dreamiz
0

Verkar som att alla tre är hanar! O då är frågan: vem eller vilka ska jag ha??? Nästa vecka ska jag träffa dom!! Ska bli så kul!

dreamiz
0

Ett nytaget foto på de tre, nåja man ser ju två av dom i varje fall.  12 dagar gamla. Min favorit på fotona är han i mitten. Men på tisdag ska jag träffa dom!!

dreamiz
0

Igår träffade jag de små ljuvliga pojkarna!! 2v 2dgr gamla o så underbart söta!! Har tagit en hel del kort men inte lagt in dom i datan än men ska fixa det senare.

Jag har i varje fall valt min nu o det blir "chokladen". Han är white/chocolate/golden ridge. Det är han som är #20-21 på foto här när han var nästan nyfödd.

De andra är white/black/golden ridge o så minstingen då som är golden/white o han har två rosetter, en på var sida mitt på ryggen, ev har han ridge också men svårt att avgöra pga rosetterna.

Alla tre är underbart söta!!! O jag har sagt att hittar hon inte köpare så tar jag den/de som "blir över". Man får ju ta hand om sina barnbarn. hihi… Men chokladen har jag tingat! Så kanske skulle döpa honom nu då. hrm… Namnförslag? Pappa är ju alltså Melvin o mamma heter Lisbet.

Pixelin
0

Gud vad söta!! Evert, Egon eller kanske Luvin? ;D

\Elin

dreamiz
0

Egon var gulligt! Det får han heta som ska flytta hit. O här är han:

dreamiz
0

Alla tre 2 v 2 dgr gamla

dreamiz
0

Alla tre med mamma. Mammas päls är jättebra att gömma sig i.

dreamiz
0

Min lilla Egon igen. Jag gillar hans teckning! Alla tre är trevliga men han har det där lilla extra. Men än vet jag inte säkert om nån mer flyttar hit eller om det bara blir Egon. Beror på om hon som har dom hittar rätt köpare.

Abico
0

Vad fina dom är :)
Jag som trodde ridge var jätteovanligt? Och absolut inte att det föddes upp till tre stycken i en kull :O Men det kanske inte är så ovanligt?

Hanna 

dreamiz
0

Jag har faktiskt inte en aning om ridge är vanligt eller inte. Men jag blev också väldigt förvånad när alla ungarna visade sig ha ridge. Ingen av föräldrarna har ju det. Å andra sidan har ingen av ungarna föräldrarnas sträva päls heller.

Pixelin
0

Hehe, vad roligt att du tog mitt namnförslag :D

dreamiz
0

Fick sms från hon som har ungarna nu o tydligen blir deras ridge mer o mer tydlig! Häftigt!

SaraB
0

Vad är ridge? :P

dreamiz
0

Ridge är, ja hur ska jag förklara, det är en ås på ryggen där pälsen står rakt upp, som ett toppigt berg. Ska se om jag kan få nåt bra foto på det sen när jag har bebbarna hemma.

Abico
0

Jag vet nämligen att jag läste någon stans att det inte var så vanligt, just efter som man inte kan avla fram det då man inte vet vilka gener som ger just ridgeback. Kan det stämma eller?

Hanna 

dreamiz
0

Jag har faktikst inte en aning om hur ridge funkar men ska se om jag kan hitta lite information om det. Kunde ju va kul nu med tanke på Melvins bebisar som har det.

Kan ju starta en tråd om det här också, om nån här vet.

Min ena cuy har också ridge, eller halv ridge (halva ryggen.)

Är det ovanligt så är det ju verkligen extra kul att Melvins bebisar har ridge!!

dreamiz
0

Egon, nästan 4 veckor gammal.

dreamiz
0

Alla tre, nästan 4 v gamla.

paronskrutten
0

Jättesöta:)

Helena

Diana61
0

Egon är jättefin tycker jag! Klart min favorit men alla tre är fina.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

dreamiz
0

I helgen blir de fem veckor o redo att flytta från mamma. Egon stannar här. Kanske mamman stannar också. *ler*