Barcelonas djurförsäljning
Jag kom nyligen tillbaka från en tripp till Barcelona. Jag hade hört om djurförsäljningen på den centrala storgatan La Rambla tidigare, men glömt hur illa det faktiskt var. Och att se det med egna ögon är ännu mer förkrossande.
I en bur som inte är laglig för ett enda marsvin i Sverige sitter inte "bara" tre, fyra eller fem. Där sitter tolv marsvinsungar och trycker sig platta mot marken alldeles vettskrämda. Där sitter de hela dagarna i väntan på ett nytt hem.
Inget skydd, knappt något hö och jämt människor som ska titta och PETA. Mitt på gatan med stora folkmassor och aktiv biltrafik precis bredvid försäljningen.
Jag tror att man glömmer hur bra vi har det i vårt avlånga land ibland. Svenska djuraffärer är nog inte så illa trots allt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tog inte så många bilder(ville mest därifrån illa kvickt), men det fanns kaniner, sköldpaddor, hamstrar, fiskar, m.m. som också levde under tråkiga förhållanden.
Men det var dock inte lika mycket djur som i denna tråd:
Marsvin på Las Ramblas
Så jag verkar ha stött på en av de lite mindre, kanske bättre djurshopparna på gatan. Om inte det spanska djurskyddet har förbättrat situationen till i år?
Här är ett youtubeklipp från förra året.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
oj oj vad synd om marsvinen där förstår att du ville bort så fort du kan .
Men stackars oskyldiga djur.. 😢
Men, stackarna 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch då, vågar inte riktigt se på videon men förstår vad den kommer att visa… Sjuk djurhållning vissa människor/länder har.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)