Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 663 ggr
[Kimmiz]
0

Hyfsat tama

Köpte två marsvin för ett tag sen dem är hanterade väldigt myc men rädda efter flytten hit, tyc du att jag ska vänja den vid att bli upp plockade av mig elr vad ska jag göra. Dom e såpass rädda att dem springer iväg när någon kommer in i rummet men om jag läser för dem kommer dem fram och äter och så men om jag rör mig då springer dem in i höet igen

Lundqviist
0

vet hur de känns, mitt marvin är likadan. http://www.zoonen.com/forum/visadiskussion.asp?oid=3537623 där har jag skrivit om mitt marsvin. du kanske känner igen dig?  

Dom kanske vänjer sig med dig, å att de kommer bli bättre, Men de kan ta en tid, Försök å ta upp marsvinen, å låt dom vänja sig med dig, 
Låt dom äta från din hand, så dom känner att dom kan lita på dig.  
prata med dom när du går förbi buren, å så. Träna dom så dom kan lita på dig. Dom kanske aldrig kan bli riktigt tama, alla marsvin är olika, alla har olika personligheter. 

Mitt marsvin, är mycket bättre idag, men fortfarande lite rädd, men de går bättre å bättre för varje dag faktiskt! :)

Lundqviist
0

Hur länge har du haft marsvinen? och hur gamla är dom? :)

[Kimmiz]
0

Har haft dem en vecka och dem är 9veckor, dem vägrar äta ur min hand

AndreaSäll
1

#3 En vecka är ingenting. Ha inte bråttom - tänk framåt! Fortsätt att umgås med dem, prata mycket och se till att alltid ha något gott med dig. Till slut vågar de sig fram eftersom de förknippar dig med mat och godsaker och inser att du inte är farlig :)

Min ena hona tog det tre-fyra år att få tam. En annan av mina honor (hon gick bort nyligen) blev tam på två månader. Alla är olika individer och nyckelordet är tålamod.

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

[Kimmiz]
0

Ska jag lyfta upp dem elr låta dem komma till mig självmant?

supernatural
1

Hantera dom så mycket du kan, plocka upp dom, mys med dom i famnen, handmata dom i buren också och sånt så ska du se :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

[Kimmiz]
0

Tack för svaren