Bild på era marsvin :)
Eftersom jag gillar och läsa och se om andra marsvin, Så vill jag gärna att ni ska visa en bild på era marsvin och information vad som gör just era marsvin speciella! 🙂
Mitt marsvin heter Puff och fyller 5 år vid jul! Har haft henne sen hon var några veckor. Vad som gör just henne speciell är att när hon inte får som hon vill, eller vill busa med mig så biter hon gärna tag i min tröja eller något annat som finns i närheten! Som en galning,
och ibland kan hon göra så när hon behöver kissa!
Varje natt tar jag upp henne i sängen, så ligger vi där och myser i några timmar, (beroende på hur trött jag är) och då ligger hon å sover bredvid mig, Hon är fruktansvärt nyfiken, och gärna vill hålla koll på allt. Hon är min lilla bäbis, å mitt allt! ❤️
Lägg upp ett kort på ditt marsvin och beskrivning vad som gör just era marsvin speciella! 😉
~
Mina marsvin heter Humlan, Zoey och Stella. Alla 3 är speciella på sitt sätt. Det går liksom inte riktigt att förklara, man bara vet… 😉
Stella t.ex. slickar alltid på vattenflaskan innan hon dricker.
Humlan ska alltid gå undan när hon äter något som hon tycker extra mycket om
Zoey är ALLTID cool och lugn i ALLA situationer
Det finns inget så underbart som att ha ett litet djur i knät
Fina marsvin! Kanske lite OT men du har väl fler marsvin,TS? :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
#2 Jag har bara ett marsvin, puffs kompis dog för 1 vecka sedan, och letar efter kompisar till henne just nu, men just nu är det bara jag och hon :)
~
Blixten
Mitt skinny. Han är lite mer än 4 år gammal. Fick honom när jag fyllde 20 år, då var han ca 1½ år, av min svärmor. Mitt allra första skinny (förutom hans dåvarande burkompis också som jag fick samtidigt).
Han kan stå på bakbenen (om man håller upp något gott).
Matglad, kelsjuk och mysmarsvin🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 vad charmiga dom ser ut å vara! riktigt söta 😍
#9 åå vad söta marsvin du har! och många! 😍
~
#10 hihi tack ska du ha 🙂
Lagom många 😛 hihi🌺
Jag älskar din Trazzel Frida!!! 😂sååå söt.
Jag älskar lunkarya, min marion är det och hon är såå goo =)
#12 Visst är han charmig? hihi Skulle dock haft mer päls men det anser inte hans burkompis att han ska ha 😉
Ja just det du har en också, de är så himla söta och charmiga!
Jag klipper dock ner marion på sommaren så hon blir kort. Är rädd hon ska få värmeslag med sin tjocka päls.
#14 Ja det är klart, på så vis är jag glad att jag slipper klippa hihi sköter Enzo 😉
Söta marsvin alla har får lägga upp fakta om jag och bilderr i morgon kväll :/
Jag presenterar mina tjejer då :) Först ut är Kanel. Hon är en väldigt social, snäll tös som alltid kommer fram när man har något gott med sig. Om man klappar henne så slickar hon tillbaka på en. Kanel älskar att bli klias under hakan och hennes favorit mat är röd paprika. Den här tösen sitter gärna uppe på ens axel och nosar en i nacken. Man kan gå omkring med henne där i flera timmar. Utseendemässigt är hon ett väldigt proportionerligt marsvin med feminina drag. Hon är ganska nätt i modellen och går i mörkbrunt, ljusbrunt och vitt. Här är en bild från när hon var liten, redan då såg hon ut som ett litet vuxet marsvin :)
Det blir så mycket att skriva och visa bilder, men jag skrev faktiskt ett litet inlägg på bloggen för ett par dagar sedan om hur olika mina små vänner är i personligheterna. Det hittar ni här. 🙂
Tar en helgruppsbild: Från vänster:
Penny, Fiddeli, Filifjonkan, Ikaros, Sky, Chindira, Hera, Meya, Maribella
Nästa marsvin är Chillie. Hon är lite mer på sin vakt, men när man väl får upp henne i knäet är hon världens mysigaste gris. Hon älskar ALL mat och äter massor, hela tiden. Något Chillie är duktig på är att prata. Hon pratar konstant, högt och glatt såfort hon får syn på en. När hon springer omkring inomhus på golvet så är hon inte tyst en enda sekund. Chillie är en stor dam på 1800 g. Hon är väldigt muskulös och känns stor att ta i. Hennes nacke känns precis som en tjurs. Svart, grått, vitt och ljusbrunt är hennes färger. Chillie har stora och ganska klumpiga fötter, så hon ramlar ofta, dock är hon en riktig mästare på att hoppa. En lite intressant sak var att Chillie var strävhårig fram tills hon var ett år, då började pälsen växa och i dag måste jag klippa henne. Här är en bild på Chillie som liten, inte kunde man tro att hon skulle bli så stor då. Lägg också märket till hur "rund" hon var i kroppsformen som liten! Ser ganska roligt ut när huvudet är lika stort som kroppen ;)
#17 Sorry jag hamnade visst lite i kläm mellan dina två inlägg, skrev samtidigt 😛 Fy vilken liten sötnos med öron rätt upp i luften!
#20 Haha, ingen fara ^^ Tack så mycket, hon har nog lite mus i sig med dom där öronen ;)
Alla marsvin är så söta! 😍😍
~