Skinny eller långhår?
Hejhej! Jag undrar vilket marsvin ni skulle valt, Skinny eller långhårigt? Skriv gärna också varför ni just valde den. 
(Behöver hjälp med att välja)
Checka in @gnagarboden på instagram 
Älskar både och. Men hade nog valt skinny 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
långhårigt då jag älskar päls av alla dess slag .
Långhår. Så mysigt att sitta och borsta.
Långhårig, gärna texel. Den rasen ligger mig varmt om hjärtat
Det finns inget så underbart som att ha ett litet djur i knät
Tycker mest om korthåriga med om jag måste välja mellan skinny och långhårig så blir det långhårig :)
Svårt, jag har både skinny och långhår och de är båda helt fantastiska individer. Skinnyn är det tryggaste och socialaste marsvin jag mött, hela tiden nyfiken på vad som händer utanför buren. Den långhårige har väldigt stor personlighet och får mig att skratta dagligen. Om jag däremot ska välja efter utseendet så tilltalar skinnymarsvinen mig mer än långhåren, jag tycker de är riktigt fascinerande och fräsiga!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Okej, hur är personligheterna hos dom? (Båda om ni vet)
Skinny, lätt! Långhår tycker jag bara är jobbigt (och ändå har jag lyckats dra på mig flera långhår under mitt marsvinsägande.. 😕). Jag har en sheltiehona just nu, och henne klipper jag ned med jämna mellanrum. 🙂 Jag har även en skinny och en lakeland, och det är hur smidigt som helst.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#7 Personligheterna sitter inte i raserna, utan individerna 😉
Men jag har märkt, att skinny brukar vara framåt, och sociala. Sitter såklart i inidividen också men märkt att de blir det i regel snabbt och lätt (ialla fall dem jag haft)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Oj, ja det var det jag menade 😃
Hade verkligen velat ha en skinny men min pojkvän är allergisk så jag skaffar hellre långhår som klarar av att vara ute mer :)
Dock är jag verkligen nyfiken på skinnys! :D
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
Jag har både en skinny och en långhår 😉
Jag har ingen skinny eller långhår. Men om jag fick välja en av dom skulle jag valt skinny. :)
Skinny skulle jag välja om jag valde mellan de raserna :)
Nu slog det mig att jag (vi?) i denna tråd drar långhåren över en kam, det finns ju rätt många olika långhårsraser som ser rejält olika ut 😉 Jag hade bara min sheltie lite snabbt i åtanke och det var honom jag utgick ifrån. Har annars inte träffat så många långhårsmarsvin.
Jag tyckte bara det var lite orättvist mot långhåren som är väldigt många 😇
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#15 Nä, jag är inte förtjust i långhår oavsett ras. För mig har det ju ingenting med utseendet att göra - personligen är jag helt övertygad om att fler långhåriga marsvin kommer att sno sina långa pälståtar runt mitt hjärta, och sedan kommer jag att stå där och svära över min svaghet 😉 - utan för att jag tycker att det är besvärligt när det fastnar strö och hö i pälsen, att de lyckas kissa på sin egen päls, och så vidare. Utseendemässigt är de ju rackarns söta.😃
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Tack för alla svar! Det blir en ''vit'' skinny och kompisen en svart skinny.