Doftar skunk i munnen äter kål typ bara Malte
Jag har märkt nu att Malte doftar skunk i munnen och har räknat ut att de är kålen som gör de. Han har fått de i en vecka nu och får alltid kål. Men Hur ska jag få bukt på den usch andedräkten?
Han är frisk de kan jag lova han äter och dricker som han ska. Vad är de i kålen som gör att de doftar skunk till slut?
Mina marsvin får kål stort sätt varje dag, i alla fall vintertid men de har inte luktat skunk i munnen. Men kan säker skilja från marsvin till marsvin. Luktar dock inte på mina marsvins andedräkt speciellt ofta om man säger så 😛
Kollat så att tänder osv är OK? Så att han inte har fått tandröta eller likande?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej 🙂
En bluff om kål jag hört om är att en Vet har sagt till nån att kål dödar marsvin direkt vilken är en stor lögn.
Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸♂️
Marsvin ska ju inte lukta illa i nos och mun. Jag har inte upplevt att mina marsvin har luktat illa av kål, men det kanske är som olika.
Jag tycker du ska göra som Frida föreslår, kolla så hans mun är okej.
Har du kollat runt munnen och kanske försökt titta i munnen? Har hört om marsvin som haft varbölder i munnen och då luktat superäckligt. Bästa vore kanske veterinär?
Det var väl Malte du klippte tänderna på själv? Skunklukt ur mun tyder på infektion, kolla upp hans tänder.
Han doftar inte längre i munnen
#7 Även om det gick bort så fort så tycker jag du ska kolla hans mun, marsvins munnar ska som sagt inte lukta. Även om han inte luktar något för stunden så har han ju gjort det… Kolla tänderna, det tar inga tider 🙂