Vilka är färgerna?
Som rubriken lyder så undrar jag vilka färger mina marsvin har. Jag har mina misstankar om att den ena av hanarna är golden och den andra american crested samt en av honorna som är black harlequin. Det skulle vara kul att veta vad deras färger kallas. Kanin färger har jag blivit bättre på efter 9 års erfarenhet av kaniner men marsvinen har jag bara haft i nästan 2,5 år. Många marsvins färger låter väldigt intressanta och det skulle vara kul att lära sig =)
På den ena bilden är en utav honorna dräktiga.
Jag kan också tillägga att honorna är kullsystrar och hanarna är kullbrödrar, dock ifrån olika kullar.😉
Honorna: den översta ser ut att vara black/golden/white och den nedre cream/black/white. Den ljusare honan ser absolut ut att ha lite harlequin i sig, man kan ana en rygglinje och lite fina fält i både svart, cream och mixat svart-cream, tyvärr är den vita bläsen där och saboterar. En harlequin ska inte ha något vitt.
Hanarna: den ljusare törs jag inte uttala mig om, han kan vara en väldigt mörk cream, en buff, eller en ljus golden. Någon annan kan säkert gissa bättre än mig. Den mörkare ser däremot ut att vara en golden american crested precis som du säger.
Vad har du använt för hane på honan som är dräktig? *nyfiken*
🙂
Enligt mig uppfattning så är de dräktiga honan cream/black/white. Den andra honan är black/golden/white. Jag vet inte om man får kalla sina djur för teckningar bara så där, så den biten lämnar jag över till någon annan. Ack! Jag kan inte nonself men hon ser harlequinliknande ut och den andra är lite sådär brindlad.
Ena killen ser am cr golden ut och den andra buff.
Eulwen hann först :)
Och ja, hanarna kan vara vad som, men de ser i alla fall ut att vara golden respektive buff, enligt mig.
Den lilla tjejen är antingen en mörk black/buff/white otter eller black/golden/white tan. Den stora är, som de andra säger, cream/black/white (eller black/cream/white beroende på vilken färg hon har mest av. Har hon också otterteckning? Du kan även lägga till att de är brindlade om du vill.
Den ljusa killen tror jag är buff, den andre är american crested golden.