byggt bur i dag !
Jag hade en KILBY hylla hemma som jag byggde om till en bur till marsvinen . Den andra var för stor så nu får lillen en helt ny bur att bo från och med i morgon
Ska inte lillen bo ihop med det marsvin du behåller…?
En marsvinsbur kan aldrig bli för stor 😃
#2 Men en lägenhet kan lätt bli för liten… ;)
#3 Den risken finns, ja 😉
Bild? :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
En bur kan aldrig bli för stor tycker jag 😉
Men, den lille ska ju bo med Milo?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp så klart han ska 👍
nej har dock dragit ner lite på storleken för att de gick åt för mycket filtar och handukar som jag har i botten
#7 vad har du filtarna och handdukarna till? :) Klä botten med vaxduk och sen har du spån och halm/bara spån. Går superbra
Har de som botten material då de är bäst
#10 personligen tycker jag det verkar smidigare med vaxduk + spån, luktar inte alls lika mycket. Men har du filtar i hela buren? :) Tror det är lag på att en viss del av buren måste ha spån eller liknande material.
Du bör nog ändå ha vaxduk i botten så du inte måste bygga ny bir varannan månad ;P Vad är det för mått på kilby? :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jag har handukar och filtar men får jag ha de bra för de inte dammar och de blir mysigare för dem och tycker de blir bättre är de fler som har de eller måste jag be mamma köpa spån som skräpar
#13 Som sagt i din senaste tråd, 50% naturligt material och 50% fleece/handdukar eller vad du nu vill ha. Antingen bara spån eller hälften spån.
#13 Erikam gav dig ett tydligt svar om hur bottenmaterialet ska se ut i en marsvinsbur. Titta igen i din tråd "Kan jag ha de så eller måste jag ha spån?"
(Skickade samtidigt som dig, Erika)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Okej får be mamma köpa de i morgon eller på måndag har inget hemma just nu
Hörrdu tjejen, du vet ju redan svaret på detta. Det har du ju varit med och diskuterat för bara några veckor sedan. Att enligt lagen får man inte ha bara fleece och handdukar, och du valde att skriva att du skulle ha det ändå. (Som många faktiskt har ändå pga att de anser att deras marsvin mår bättre av det.) Minns du inte det?
Jag tror att du kan och vet mycket mer om marsvin än du vill tro om dig själv. Jag tror att du i din iver glömmer bort och blandar ihop så mycket. Du har ju haft dina marsvin ett tag nu, och varit med om väldigt mycket med dom. Du har varit medlem här länge nu, och varit väldigt aktiv. Du kan detta nu. Andas och tänk på vad du lärt dig, jag slår vad om att du redan kunde svaret på detta. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ja tack för att du lugnar ner mig#17
Jag förstår inte fleece som underlag. Marsvinen släpper guldklimpar för att sedan trampa i de och få skit smetat under hela tassen. Visst, det beror kanske lite på tollarna men ändå.