Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 3447 ggr
Teddymarsvinet
0

Älvängen 17/8

Hej! Den 17 Aug blir det utställning i Alvängen!

Är det några här ifrån som ska dit? Vilka ska ni ställa? 😃

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Frida B
0

Jag ska dit! Dock som besökare, men ändå ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Teddymarsvinet
0

#1 Vad roligt! :D

Jag ska dit & ställer alla i Pet. Tyvärr får jag hoppa över fjällvandringen med familjen då de hade tänkt att gra det veckan innan. Men det känns så riskabelt att lämna bort dom några dagar innan! Så det ska bli roligt att bara kunna fokusera på grisarna veckan innan. 😃

De som ska ställas är:

Aslan (pet)

All stars Niclas Alexandersson (pet)

Humla (pet)

Pippi (pet)

/p>

Frida B
0

#2 kul! Önskar att jag hade ett marsvin att ställa ut, men Mimmi skulle bli alldeles för stressad och Melvin skulle bli förbannad på domaren… haha!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Teddymarsvinet
0

#3 Haha, ojdå! Du får väl köpa dig en utställningsgris 😃

/p>

Chocopops
0

Jag har tänk att åka :) är sugen på att ställa chokladfabrikens Apel och"lilla" corona :) hade jag fått tag i hennes regg hade jag ställt henne i ras men åker jag blir de båda i per :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Isnona
0

Jag ska dit, om det löser sig med bilen vill säga ;). Isåfall tar jag med mig Oskar II och Cornelia, båda i pet :-)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Trollevi
0

Jag är sugen på att pröva på det där med utställning. När och hur anmäler man sig?

www.trollvinge.webnode.se

Frida B
0

#4 fyller år 28/8, försöker charma mig till ett 😃 bor fortfarande hemma, mina föräldrar vill att jag ska fokusera på att plugga istället för att skaffa mer djur. Men när betygen blir bättre, då jäklar blir det utställningsmarsvin! Sålänge får jag nöja mig med att kela med andras grisar 😎

Har aldrig varit på utställning, om man går in som besökare- kostar det någonting?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chocopops
0

#7 om du inte är medlem så kan du skicka in via mejlen då fölger du denna länken --> http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=137&Itemid=74

Om du är medlen följer du denna  och loggar in på höger sida =) ---> http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=151&Itemid=60

har för mi att man måste beställa lösen ordet men användarnamnet är det samma som ditt medlems nummer =)

Pig
0

Tror ni att det kommer finnas marsvins-ungar till salu där? Har bara varit på en utställning en gång innan och då fanns det tre stycken rex-syskon till salu. Är det vanligt att uppfödare ställer ut sina marsvins-ungar som är till salu? Eller var den gången bara ett undantag. Om ni undrar så planerar jag att skaffa tre små grisar, gärna teddy. Är glad för svar

Chocopops
0

#10 de brukar allt som oftast finnas marsvin till salu :)

Pig
0

Vad roligt. Då dyker väll jag och min familj upp då.

Chocopops
0

Nu har jag klart att i alla fall en gris ska med ;) ska ta fram å klämma på kandidat numer två med ;) alltid besluts ångest när man bara skal ha med några st ;)

Trollevi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmmm, blir nog bara skinnykillen Goliat, som jag ställer ut på debuttställningen. Men tre eller fyra små grisar till åker nog med som är till salu ;-) .

Trollevi
0

Någon mer som ska ta med marsvin till försäljning? I så fall vad för ras/färg?

Frida B
0

Vart sjutton ligger det någonstans? Hittar inte adressen…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Trollevi
0

Jag kollade i ett gammalt inlägg då de varit marsvinsutställning i folketshus Älvängen förut och där stod de Göteborgsvägen 106

Swane
0

#15 Jag tänkte ta med två små lakelandkillar, en crested himmi och en Pe White.

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

Swane
1

Tomtom och Tintin  🙂

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

Teddymarsvinet
0

Vad roligt att det är några stycken här ifrån som ska dit! :D

/p>

Emgli
0

Jag funderar på att åka dit som nyfiken åskådare! Har aldrig varit på utställning tidigare, men intresset har alltid funnits där! Tyvärr har jag inga grisar att delta med, men i framtiden, då jäklar! Ska försöka dra med mig pojkvännen/sambon och få honom frälst på marsvin, han är på god väg.. ;)

Emgli
0

Btw! Vilken tid öppnas portarna?^^

Frida B
0

#17 ja får hoppas att det är rätt då ;) Vet du säkert att det är där?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[bragd]
0

#19 Åh så söta ❤️ Själv har jag en Lakeland som är Pe white 👍

Trollevi
0

#23 jag har talat med Jessica i styrelsen och hon sa att de var  folkets hus Älvängen. Men vad jag förstod så kommer vägbeskrivning i bekräftelsebrevet om man anmält sig.

emmaaslund
0

#16 & #25 Precis. Är man anmäld får man vägbeskrivning och bedömningsordning skickad till sig ca. en vecka innan utställningen äger rum. Är man inte anmäld och har frågor som rör utställningen mailar man kommissarien/erna. Vem/vilka som är kommissarier samt deras kontaktuppgifter finns att se på inbjudan på SMFs hemsida.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Pig
0

När börjar och slutar utställningen?

Chocopops
0

Själva utställningen brukar dra igång vid 10 ungefär. Men när den slutar är omöjligt att säga då de är väldigt många djur anmälda :) vilket blir kul :) men lite synd att vi valde en liten lokal 😛

Teddymarsvinet
0

Nu börjar det ju närma sig lite! Jag är jätte nervös.

Men jag tänkte på en grej. Är det för litet att ställa en nonself på en platta som är 27-30x20cm i mått eller är det lagom? Hade mindre plattor än djur så jag ska bygga några. 😉

/p>

Chocopops
0

#29 nej de är inte för litet :) Blrjar öveiga bli taggade nu? Inte många dagar kvar nu :) jag tar de reklatift lungt då kag bara har en ned mig :) så henne förbereder jag på fredag :) Hjälp nu till alla att hålla tunnarna för fint väder, då peten förmodligen kommer köras ute så de är en väldigt stor utställning! :)

Frida B
0

Nu fick jag reda på att jag inte kommer vara hemma den 17:onde… Suck.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Teddymarsvinet
2

#31 Vad tråkigt! Idag städade jag killarnas bur, och badade Aslan. Det var nog det mest spralligaste marsvinet jag mött! Men nu är han ren iallefall, glömde Talgkörteln så den var fortfarande liiiite smutsig, men den får jag ta med tandborste någon annan dag. Nu hoppas jag att det inte var en miss att bada han så här långt i förväg, men annars får jag bara göra om det. ;) plattorna är även klara & de blev faktiskt helt okej, tur att jag täcker dom med tyg! Haha. ;)

/p>

Teddymarsvinet
0

Just nu sitter jag och försöker fila ner klorna med en usel fil på en sprattlig gris, det blir aldrig bra! Dom känns fortfarande långa och vassa, men det är nästan omöjligt nu när jag har ont i handen också.. Vad tycker ni? Har ni något tips?

/p>

Pepsii
0

Fila, fila & fila är mitt tips. Du ska se att dom blir fina tills imorgon. Själv kommer jag vara där men inte för att ställa ut. Jag ska möta en uppfödare och sedan så ska jag ta med mig hem lilla Kiwi som jag bestämt att honan ska heta. Ses alla där ;)

Chocopops
0

här tar vi det lugnt :P även om jag åker kl 6:30 hemifrån :P men men har bara en gris att ställa så henne fixar jag med i kväll när den lilla somnat :)

Chocopops
0

Japp då va även denna utställning över :) nöjd är jag Apoel fick 89p i pet blev 2/2 men knepp bästa gurkätate 3 , efter 2 om hit ;) .. Men något jag inte förstår är att jag åkte ditt med ett marsvin men kom hem med två 😋, presentatjon konmer i morgon ;) .. Hur guck de för er andra? :)

Teddymarsvinet
0

Niclas fick 90p 1/3 Aslan fick 90p 1/2 Humla fick 90p 3/3 Och lilla Pippi fick 89p 1/1! Aslan kom trea i marsvins racet, Niclas sprang också men han stannade på halva vägen och tittade runt, så ingen rosett för han! 😋 Det var riktigt roligt & trevligt, men jag undrar vad S, F står för? Det står längst ner på bedömnings lapparna på de djur som fick silver klistermärke. :)

/p>

emmaaslund
0

#36 Grattis, kul! 🙂

#37 Vilka härliga resultat, grattis! S står väl för silverkortet och F för final? Kan jag väl tro.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[bragd]
0

#38 har helt rätt 👍 F står som final