Gillar dem de inte??? :(
När jag köpte mina två marsvins ungar började dem bråka jag hade byggt ett hus av träskivor, men dem bråkade fastän dem var honor sen sa någon till mig att skaffa fler gömställen, så det gjorde jag nu har dem höet och jag har byggt ett vanligt fyrkantigt hus med en lagom stor ingång. Och JA de är skillnad dem är MYCKET MYCKET tamare är super glad, MEN kartonghuset håller dem på att välta på sidan sen ligger dem på en av väggarna vet inte om ni fattar men om dem välter huset hela tiden gillar dem inte huset då???? :( ska jag bygga ett nytt hus då elr dem är ju alltid i kartong huset när de är vällt fattar ingenting om dem inte gillar huset borde dem inte vara där hela tiden. Hjälp snälla :(
Kartonghus är väldigt lätt för dem att välta.
Så jag hade nog haft några stycken trähus istället, eller kanske köpa liten plastpall från Biltema och ha som hus?
Hur stor bur har du? Sånt kan med ha betydelse 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sedan jag bytte ut alla trähus och liknande till Biltemas barnpallar är det mycket sällan de välter något. Jag tror att de tycker om att det är öppningar på alla sidor av pallen, men ändå avskärmat nog för skydd tack vare de breda fötterna i varje hörna. Får de in hus med 3 väggar och en öppning buffas det tills de ligger på högkant som ditt, eller med taket ner i botten. Pallarna äger, och de är väldigt praktiska och lätta att hålla rena. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Tyvärr vet jag inte hur stor men enligt lag får de vara 4marsvin i den, jag sätter fast den väldigt bra tycker jag men jag har kollat på dem och dem kämpar verkligen för att välta den de tar tid för dem så det är svårt att välta den men dem välter typ alla skålar oxå som inte är för tunga. Är det typ protest beteende?????