Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 935 ggr
Abico
0

Nu är jag hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här åker man iväg i knappt 2 dagar och tror att det nog inte händer så mycket härinne på marsvin och när man kommer tillbaka är det helt bombat med nya meddelanden och flera nya medlemar som jag inte sett tidigare. Jag som tycker det brukar vara rätt så dött när man sitter här och väntar på svar, så vänder man ryggen till i tio sekunder och hela stället vimlar av liv ;P
Sune mår bra och han hälsar att det varit väldigt lugnt och skönt att ha nästan hela huset för sig själv ^^ Men jag tror nog han är glad å se mig igen. Fast det kan han ju inte visa, han är ju kille vettja XD

Kram Hanna och Sune

Hanna 

EllaB
0

Vilken söt du har och vilken mysig bild!

Men har du bara ett marsvin?
Det har jag men någon här sa att det var olagligt och att man isåfall får böter stämmer inte det?

Chippers
0

Haha, jadu, det har hänt lite saker här :) Några som verkar driva här inne som bombar stället med inlägg :O

Kul att du är tillbaka! Söt bild på Sune! :)

Abico
0

#1 - Tack :) Jo, jag har bara ett marsvin. Och ja, det är olagligt och elakt att ha marsvin ensamma. Om man blir påkommen med att ha marsvin ensamma utan andledning så tycker och tror jag att man kan få böter eftersom det med stor sannorlighet räknas som djurplågeri på låg nivå. Marsvin är flockdjur och bör därför hållas i par. Mitt marsvin, Sune, trivs inte med andra marsvin, han 'fräser' och hugger åt allt vad marsvin heter. Vi försökte i flera år att tussa ihop honom med alla sorters marsvin, stora, små, lurviga, långhåriga, korthåriga, honor och hanar, men eftersom det inte funkat och han nu är så gammal och tycks trivas fint med livet som det är så får han väl vara själv, jag tycker inte dt är så mycket att tjafsa om eftersom han tydligt visat vad han tycker om andra marsvin. Men om du bara har ett marsvin ensamt så tycker jag absolut att du genast ska försöka få tag i en kompis till honom/ henne. Marsvin är roligare ju fler man har, ett ensamt marsvin blir lätt sittandes i ett hörn av buren som en tyst lite klump. Sune har visserligen inte tagit det så hårt, han kvittrar och skuttar högt när han blir glad.
Men marsvin ska vara flera, något som man borde veta innan man skaffar marsvin och dessutom bli informerad om i djuraffären.

#2 - Haha, jo jag har sett det XD Du och päronet verkar ligga i för fullt och svara på allt som kommer in ;P

Hanna 

paronskrutten
0

Haha, päronet xD Vill ju att allt ska stå rätt till bara ju:D

Helena

Abico
0

#4 - Ja, det tar så lång tid att skriva hela namnet XD

Hanna 

shintaida
0

Som jag brukar säga:

Naaaw, vilken liten gulleröv Du har!!!! Söööt som socker!

// Shintaida

FeliciaS
0

Håller med dig! Är tillbaka efter en dryg (bil)semester till Kroatien på över 2 veckor… Snacka om att man har saknat marsvinen så att man har halft dött! Och så är det utställning (redan) på lördag :) Bara Bindi anmäld i Abbyklassen..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#6 - Jag vidarebefodrade det där om 'gulleröv' till Sune och han såg väldigt stolt ut över berömmet ;P

#7 - Jo, vi var nere med bilen till Kroatien förra sommaren. I år har vi hållt oss i sverige ^^ Får se om jag ser dig där då :) Funderar på att åka dit och bara spana på marsvin, kanske smuggla hem någon i väskan XD

Hanna 

FeliciaS
0

#8 Ja, snälla kom!!! :) Det vore jättekul! Ska du med bil dit isf?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus