Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 501 ggr
Teddymarsvinet
0

Djuraffären...

En gång i tiden fanns det faktiskt en djuraffär på våran lilla ö som vi bor på.

Den ägdes av en ung kvinna som hade alla möjliga gnagare. Tyvärr misskötte hon djuren något frukansvärt.

Det var väldigt längesedan detta hände men jag berättar endå då det verkar vara mycket om just djuraffärer här på mif.

Jag köpte en kanin (jag var liten) där ifrån, hon var jätte fin. Men tyvärr hade jag henne bara i en vecka, då hon dog helt plötsligt. Allt för ung.. Min vän skulle köpa en hamster därifrån, men när hon skulle ta upp den var det fullt med små bebisar som djuraffärs ägaren inte hade en aning om!

Hon höll inte änns koll på vilket kön djuret var. 

Sedan så praktiserade min syster där i ungefär 2 dagar (?) och hon fick städa burarna osv. Det fanns både mögel och annat skit i buren som inte borde finnas där. En liten mus hade rymt & ägaren bad henne att trampa ihjäl den om hon såg den. (Vilket hon absolut INTE gjorde). Sedan så hade hon en iller & två (?) hundar också, och de blev nog inte heller bra skötta..

Någon månad där efter hade djuraffärs ägaren stuckit därifrån.

Det var fullt med djur, men hon lämnade dom. ALLA djur dog, utom två hamstrar eller liknande. Men dom var väldigt väldigt illa behandlade. Där efter blev hon anmäld & fick djur förbud.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[Gladamarsvin]
0

usch fy  😡 så ska inte djur leva

Mior
0

Men gud vilken hemsk historia..

Jag har massa djur men bra har dom iaf! :)

Finns inga ursäkter för sånt plågeri

platy
0

Men herregud! Önskar nån hade anmält henne tidigare😭😡

Hur kan man göra nått sånt?!

[erikam]
0

Fy fasiken ! 😡

Maelis
0

Det var en hemsk historia! Skulle tro att den kvinnan hade stora egna problem och mådde psykiskt dåligt. Det är ingen ursäkt men det är en förklaring. Om vi vill att djur ska ha det bra måste vi ta hand om både djuren och människorna i vårt samhälle!

chokladtassen
0

Usch!

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[Lina89]
0

DE var nog det värsta jag hört :O