Helt galna marsvinstjejer!
Hej!
Jag har tre små marsvinstjejer som lever loppan hemma!
På morgonen när jag och sonen går upp ligger de oftast och sover, men efter ca tio min börjar de stoja runt i buren som små galningar!
De springer, skuttar rakt upp och skruvar på kroppen i luften, den ena brukar vid nedfallet från skuttet rulla sig och "buffa" i spånet. Såhär håller de på varje morgon!
Samma sak när vi kommer hem. De får vara ute på golvet två timmar varje dag när vi kommer hem för att "springa" av sig men det verkar inte hjälpa. :) De beter sig likadant ute på golvet.
De är otroligt tama och verkar trivas i mitt och sonens sällskap, de går efter oss när de är ute, visslar på oss och kryper spontant upp i knät på oss om vi sitter på golvet.
Har läst runt lite i olika forum och får bara till svar att de gör så när de är glada.. Är det så?
Isåfall har jag nog tre riktigt lyckliga små grisar hemma!😃
(Jag har kollat noga så att de inte har någon ohyra) 😉
Du verkar ha tre mycket lyckliga tjejer hos dej.
Japp, det låter som att de blir jätteglada när ni komma upp på morgonen och när ni kommer hem. Det finns ju chans att man kan få något gott att mumsa på, det är alltid spännande! :)
Så glada dina tjejer är 😃
Det där låter himla mysigt! Är söta också jag blev så nyfiken på hur charmtrollen ser ut. Bild!
Tack för svaren!
Blev medlem idag så bilder kommer snart!
Vad mysigt 😃