Vad ska jag göra med Heaven?
Hejsan.
tyvär så gick mitt marsvin Lipton bort idag.
hon blev bara ungefär 2 år gammal, vi har ingen aning om varför heller, men hoppas hon har det bra där uppe. <3
Och nu behöver jag hjälp.
jag har två burar, och det är två marsvin i en bur och just nu bara ett marsvin i den andra buren då lipton dog.
Lipton och heaven har alltid varit i samma bur och Pingla och pärla har alltid varit i sin bur.
ska jag föra över heaven (det ensamma marsvinet) till dom andra?
jag vill göra det, men pingla och pärla är inte riktigt förtjust i heaven när dom är i "rastplatsen" som vi använder medans vi gör rent burarna och när dom får komma ut o springa.
men sen så har jag inte testat att göra rent exakt allt och tvätta deras rumpor så att det inte finns någon lukt från någon…eller ni får gärna säga hur jag ska göra, det skulle verkligen hjälpa jätte mycket. tack.
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Jag utgår ifrån att de alla är honor?
Isf skulle jag absolut testa att föra samman dem, låt dem gå i en större hage (rasthagen kanske?) i en dag eller två och se om de inte kan vänja sig vid varandra innan du stoppar ner dem i en bur.
De flesta honor kan sammanföras rätt okomplicerat, men undantag finns. Gott om tid, utrymme och tålamod brukar dock ge resultat.
#okej, tack! japp, alla är honor. ska testa att ha dom ihop från imorgon morgon och sen se hur dom har det i övermorgon. tack för svar :)
oj, #1 skulle det stå ju.
Jag har faktiskt använt mig av balsamspray på samtliga marsvin som ska föras samman och sedan såklart städat allt och det här fungerat mycket bra för oss!
vi har fört samman dom nu och allt går perfekt :)