inga mer dåliga saltstenar
Var bara tvungen att berätta.
Jag jobbar i en djurtillbehörsbutik över sommaren (ja, några av er har säkert redan sett min tråd om tips på smådjurstillbehör att ta in till webshoppen - vi letar febrilt efter grossister som har C&C-delar och hoppas att kunna ta in det. Ännu ingen lycka tyvärr)
I alla fall, jag upptäckte förra veckan att vi hade "saltstenar" liggandes i butiken, berättade för chefen att att vi borde ta bort dem och varför, varpå hon direkt sa:
- Oj, det hade jag ingen aning om, ta bort dem direkt.
Så alla altstenar stängda, och kommer djurägare in och vill köpa kan även chefen svara på varför vi inte säljer sådant :)
Vad heter webshopen?🙂
Den finns inte ännu, vi håller på att bygga upp den, men butiken heter stenkyrka veterinär och foderbod iaf!
Eller ja, det finns en webshop nu med, men den är inte riktigt uppdaterad, till den nya hopaps jag att vi ska få in en hel del smådjurstillbehör.
Vart ligger den?
På Gotland :)
En (alldeles uppriktig) fråga: är saltstenar inte bra för några djur eller finns det nån nytta med dem? Att marsvin inte ska ha dem har jag förstått.
Jag är inte särskilt påläst, men jag tror att det inte är nödvändigt för smådjur. Kor och hästar däremot kan behöva, men inte husdjur man har inne, de svettas inte tillräckligt för att behöva massa salt :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#5 för t.ex hästar är det bra, för de svettas. De har salt&mineralblock. Får också :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
vad bra. saltsten är inte alls bra för marsvn. de kan väl få njursten av det?
Tack för svar! Jag kan verkligen undra hur nån människa fick idén att göra saltstenar och sen lyckas få det till en produkt som säljs överallt. Trots att den är skadlig. Knäppt!
för råttor kan det faktiskt vara bra på sommaren, när de dricker mycket vatten, och saltet i kroppen försvinner ut med urinen!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Aha!
Och vi människor ska egentligen inte äta mer än en tesked salt, om dagen :)
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu

#10 Som föredetta råttägare vill jag bara inflika att man kan reglera råttornas saltintag via maten, då dem ju ska ha husmanskost :)
MVH Erika :)
#13 Ja självklart! Jag skrev bara att man kan 🙂 de flesta kryddar inte maten till sina råttor överhuvudtaget, och då kan det vara bra med saltsten på sommaren. Vad jag vet av mina egna erfarenheter så sitter inte råttor och slickar på saltstenen non stop tills den tar slut som vissa andra djur kan göra :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Bra gjort TS 🙂 Spread the word!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Så härligt att höra!
Hoppas att fler djuraffärer tar efter detta fin-fina exempel :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!