raka/klippa marsvin
Ett av mina marsvin har fått svamp bak på rumpan/rygg. funderar på att raka honom så det är lättare och tvätta och smörja. men vad är bäst att raka med kom med tips. han är av rasen teddy.
Så det går med en vanlig som man har till folk. har en som vi inte använder kanske skulle testa den. snyggt blir det väl inte men det växer ju ut igen och sen tänkte jag att det måste ju gå fortare och bli av med svampen om man rakar. Teddy har ju rätt tät päls så svårt och komma ner ordentligt i huden tycker jag .
#1 hehe vilken goding ;) Kan tänka mig att en helt vanlig hårtrimmer fungerar, känner du hundfolk så kanske de har en pälstrimmer annars som jag tror är enklare när man har tätare päls :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Fungerar jätte bra men vanlig hår trimmer :) Jo teddyn har tät pälls därför måste man vara väldigt noga när man badar dom att man får bort alla schampo rester och ser tilm att dom är helt torra innan man sätter ner dom i buren igen. Tan som grisen på bilden heter hade vädiga problem med svamp, och extremt sjock tät päls. Men efter ner klippning och rakning gick de lätt att smörja och de tog inte lång tid innan svampen va borta :)
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon