Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 680 ggr
dannne01
0

Hjälp? Med lite frågor ;P

Hej hej nu har jag massor med frågor hära :D
1. Hur mycket behöver marsvinen få stimulation varje dag?

2.Nu har jag 100*50/60 behöver dom mindre stimulation??
för jag håller på att bygga en elr har precis skaffat hyllan så ska börja om ett tag och jag börjar i sexan och för det är nationalprov i sexan och sånt och senare dagar och jag ska börja i sport nu går jag inte just bara för mina djur men jag måste gå jag vill ha träning….

just nu är dom ett år gamla och jag skämmer bort dom väldigt mycket :D dom brukar få typ 2-4 timmars stimulation för buren är lite liten… men om jag skaffar en 200*70 kan jag då ha uppe dom typ 30 min-1 timme? tacksam för svar..
nej tack till otrevliga saker

Fridaaaa
0

1. Hur mycket behöver marsvinen få stimulation varje dag?
Jag försöker ha mina marsvin ute i hage varje dag, men inte alltid det hinns med, men försöker i alla fall. Sedan har mina stora burar, som jag möblerar om ibland osv, så blir det roligare för dem med, så de kan springa av sig osv ändå.
Men stimulerar inte dem mer än så: Ändra om i buren titt som tätt, hage så ofta det går…

2.Nu har jag 100*50/60 behöver dom mindre stimulation?
för jag håller på att bygga en eller har precis skaffat hyllan så ska börja om ett tag och jag börjar i sexan och för det är nationalprov i sexan och sånt och senare dagar och jag ska börja i sport nu går jag inte just bara för mina djur men jag måste gå jag vill ha träning….

Hur menar du nu? Varför skulle dem behöva mindre, för att de har liten bur? Lika viktigt vilket som, nästan mer viktigt tycker jag om man har liten bur, eftersom det är svårare (tycker jag) att stimulera i själva buren.
Man får prioritera och planera. Jag är borta mycket vissa dagar, andra inte. Jag har valt att ha stora burar, så att man då lättare kan ge stimulans i buren också ifall man inte hinner ha t.ex i hagen.
Sedan måste de inte komma ut i hage exakt varje dag heller, alltså ingen katastrof, men ju oftare desso bättre i regel 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
4

#1 Hen menar att han ska bygga en bur o undrar om de behöver mindre stimulering när de får större, läs igen så förstår du ^^,

TS, Som jag brukar säga till det mesta, ju mer o större desto bättre. Men hinner man inte så är det inte "tvunget" att marsvinen kommer ut. Men jag tror det är som du säger, nu har du väldigt liten bur så då är det nog nästan tvunget :p Tycker inte du ska få dåligt samvete sen när du får mycket i skolan. Vi har alla perioder i livet då vi känner att vi inte hinner med så mycket vi vill, så är det för alla. Oavsett om det är jobb, skola, familjeproblem eller annan problematik så kommer det alltid finnas gånger då man inte kan ge sina gosisar den uppmärksamhet man vill.

Sen kan du ju ha dem uppe på golvet medan du pluggar glosor,skriver noveller eller aa allmänt pluggar :)

Fridaaaa
0

#2 Läst ett par gånger, och tycker vissa delar är skrivet luddigt = kan tolkas på mer än ett sätt 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.