Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 855 ggr
Thezz.
0

Hur många marsvin?

Hur många fårman ha i den här http://www.teddytassen.se/webbshop/marsvin/marsvinsburar/inomhus/marsvinsbur-easy-160-cm-395.html

Och hur många fårman ha i en 120 eller 100 ?

// Thezz [[Skriver allra mest på Marsvin.ifokus, halkar ibland in på annat]] Glad

Fridaaaa
1

120 och 100 säger inget. Beror på bredden också.

Men 100x50 får man ha 3 marsvin och 120x50 får man ha 4 marsvin, men hade max haft 2 marsvin i dem burarna.

8 marsvin får du ha i den buren du länkar till. Men rekommenderar max 4-5 st där i.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ellociraptor
0
Fridaaaa
0

#2 Just den jag använt hihi den är toppenbra.

Thezz.
0

Ska eventuellt ha två hanar i den som är 100x50 eller 120x50 (Vet inte exakt) Och blir kanske en till hona i min 160 bur 🙂 (Alltså tre)
Sen måste alla ha ett eget hus har jag läst i lagen va? Så blir inte så mycket plats kvar.

// Thezz [[Skriver allra mest på Marsvin.ifokus, halkar ibland in på annat]] Glad

Fridaaaa
0

#4 Hade personligen valt minst 120x50/120x60🙂

De måste inte ha eget hus, däremot varsitt gömställe minst,

Thezz.
0

Tack för länken Ellociraptor 🙂

Thezz.
0

Key Fridaakesson 🙂

Virvlan
1

Stort ska dom ha. Ju större desto bättre. vissa marsvin är ju som två :p stora och långa

Fridaaaa
0

Jag brukar räkna såhär: Är det godkänt för 4 marsvin, har jag bara 2 st där. Är det godkänt för t.ex 10 marsvin, har jag max 5-6 st där 🙂

Thezz.
0

#8 HIhi mmenar du typ som min lilla tjockis här hemma ❤️

Virvlan
0

Nej dom behöver inte vara tjocka. Men stora. Min pojkväns mamma har en kille som är JÄTTESTOR!! men tjock är han inte. Bara STOR!!
Har man inte tid att ge marsvinen mycket golvtid behövs en stor bur.