vad har ni gjort i dag ?
Jag har städat mitt rum och varit med marsvinen även låtit dem springa av sig inne. Men vad har nu ni gjort i dag då?🙂
Haft besökt så har bara utfodrat grisarna idag, och såklart myste besöket med vissa av dem lite hehe (Flocken här på mif) 😛
Plus klippt klorna på Enzo och 2 kaniner.
Bland annat 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Badat Xíexie och Chache, städat två burar, gått med hunden, kollat på en massa knas på youtube istället för att göra nytta, gråtit över Mattis, varit på apoteket, ätit lite och konstaterat att ögonfransnäring funkar.
Nu ska jag försöka gå en långpromenad och sedan mata marsvinen innan jag gör kväll
å roligt själv är min dag så trög så trög🙂#1
Jag har städar mina honors bur, gjorde lite mysigt hos dom med fleece i ena hörnet. Sen så har jag vart ute med vovven, bakat och tittade på ett stall där jag ska ha min förhoppningsvis blivande D-ponny. Det var super fint så om hästen är fin i ridningen kommer hon stå där! :)
Så mysigt och ledset #2
så roligt#4
Idag har jag mest legat hemma och kurerat min öroninflammation och varit irriterad på att jag inte hör något, får inte använda hörapparat på minst två veckor! 😡 Sen har det blivit massa mys med Charlie, satt ute med henne en stund när hon brallade loss i sin komposthage och nu på kvällen har jag letat lite marsvinsuppfödare här i närheten för att se om jag hittar nått intressant! 🙂
Har varit ute med hunden i 3 timmar och fotat! Kollat på fotbollsmatch och städat. Har också fortsatt lite med mitt burbygge 🙂
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Varit på granngården o köpt strö till alla smådjur.
Rensat andmat i stora akvariet och varit o hämtat nya räkor till nanot.
på kvällen blev det film o marsvinsmys i soffan
Jag har tittat på Vänner och spelat DS. Egentligen skulle jag ha umgåtts med mina riktiga vänner och rollspelat, men är sjuk så orkade inte åka. Vilket var bra för marsvinen för då fick de golvtid idag, annars hade jag nog inte hunnit ge dem det. Dock har de varit dryga och bråkat en del och inte alls respekterat sin sjuka matte. :(
Min far väckte mig klockan åtta för att fråga om jag skulle med till Banvacktarstugan, ett sött litet torp som ligger bredvid tågbanan. En timme senare cyklade jag efter och hjälpte till med att måla ett plank. Efter 4 timmar tog färgen slut, tack och lov, så vi stack hem och begav oss senare till Malmö. Vi skulle köpa hö men stället med balarna svarade ej i telefon så det får bli på måndag, sen så skulle vi ha spån. Både Svenskafoder och Granngården var stängda så vi gjorde några andra ärenden. Inte en förfärlig dag direkt :)
Igår blir det nu men berättar gärna ändå :) Storstädning på förmiddagen och tvättat hela högen av smutstvätt. Rengjort buren med och gav grisarna en hög av gottigheter bestående av vitkål, blomkål, paprika, gurka och en god bladig kvist från plommonträdet utanför. Sen iväg till stallet, blev en härlig lång dag som sträckte sig fram till sen kväll. Vädret var underbart och vem vill sitta inne då :) Mycket mys och pyssel m hästarna, lite longering med min lille minishettis och en lång ridtur på kompisens häst blev det med, underbart! Stuvade in en stor bal av årets goda ängshö i bilen till grisarna som blev mycket glada när hasch äntligen kom hem. Ut med tunnlarna och diverse grisgos på vardagsrums mattan, lite gurka och morötter så de små fick lite att sysselsätta sig med och ut ur buren med dom. Efter en lång dag ensamma hemma var de glada att få komma ut och sträcka på sig. Vem behöver tv när man kan sitta o titta på dem istället :D Parkerade mig mitt på golvet och smaskade i mig min på tok försena middag. Till efterrätt äppelmos, mums! Min ena lille plutt var otroligt nyfiken på skålen med väldoftande äppelmos och gjorde ett försök till att ta sig in i skålen när jag för ett ögonblick tittade bort. Så förvånad bag blev haha! Får nog plocka ett äpple från trädet idag och bjuda på en liten bit :) Ha en underbar dag alla glada grisägare :)
Usch, kvällen var verkligen inte kul! Gick ut en långpromenad med Ping och fick skitont i bröstkorgen och fick knappt någon luft, blev värre och värre hela tiden och tack och lov kom pojkvännen över för det var riktigt läskigt att vara själv då jag svimmade två gånger i torsdags för att det kändes som att jag inte fick luft. Fortfarande andfådd och lite ont, inte kul :-(