Plast/plexi-skivor till bur
Ni som har plast- eller plexiskivor i era burar, vart har ni köpt detta? Man kan tycka att det borde finnas på närmaste byggvaruhus men det gör inte det. Jag sökte och sökte i våras men gav upp och byggde av trä istället. Men längtan efter de där skivorna finns kvar.
Säg mig, var hittar jag dem?
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Kan man skicka plexi tro. Jag har massor jag inte behöver.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#1 Åhå! Glas eller? Är det tungt? Det borde väl gå kan jag tycka :o
/ Emma
Nej inte speciellt tungt, jag har en stor skiva och ett par små på typ 120*20 som retar mig ståendes i hallen. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Om det inte går att ordna med _Charlies så finns det plexi på Clas ohlson, biltema och på alla glasmästerier. Men hoppas på att ni kan hjälpa varandra och att _Charlies "spill" kan komma till nytta!
Jag köpte en stor genomskinlig plastskiva (2x1m) på coop bygg alldeles nyligen. Kostade 299:- vilket inte är mycket om man jämför med vad plexiplast kan kosta :) Jag har också en bit kvar, ca 200cm x 40cm, finns en bit utanför Borås. Kanske går att skicka men blir nog dyrt, kan ju kolla upp det isf :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Vi köpte på glasmästare här i Eskilstuna. Det kanske blev lite dyrare men de sågade upp i de mått vi ville ha.
Köpte av glasmästare som kapade upp mina mått. Tänk på ju större skiva du vill ha ju tjockare bör den vara. Jag köpte 10mm tjock 170 cm x 30cm. Beror på hur stadigt du vill ha det helt enkelt. Barnen kan hänga över vår utan problem! :)
Biltema har här:
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Tack snälla för alla tips och erbjudanden! 🌺 Jag tänker att det kanske vore smidigast för mig att köpa här i stan ändå.
#5 Skivan går att såga i, va? För den lät som ett rätt bra alternativ. Trodde inte att vi hade Coop Bygg men det hade vi minsann!
#6 Hur dyrt (om man får fråga)? Det hade ju varit himla skönt att få skivorna uppsågade.
#8 De där har jag kikat på tidigare. Hmm hmm, måste mäta burarna ordentligt och kika igen. Tack!
/ Emma