Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2438 ggr
emmaaslund
0

Plast/plexi-skivor till bur

Ni som har plast- eller plexiskivor i era burar, vart har ni köpt detta? Man kan tycka att det borde finnas på närmaste byggvaruhus men det gör inte det. Jag sökte och sökte i våras men gav upp och byggde av trä istället. Men längtan efter de där skivorna finns kvar. 

Säg mig, var hittar jag dem?

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

_Charlie
0

Kan man skicka plexi tro. Jag har massor jag inte behöver.

emmaaslund
0

#1 Åhå! Glas eller? Är det tungt? Det borde väl gå kan jag tycka :o

/ Emma

_Charlie
1

Nej inte speciellt tungt, jag har en stor skiva och ett par små på typ 120*20 som retar mig ståendes i hallen. ;)

Maelis
0

Om det inte går att ordna med _Charlies så finns det plexi på Clas ohlson, biltema och på alla glasmästerier. Men hoppas på att ni kan hjälpa varandra och att _Charlies "spill" kan komma till nytta!

Isnona
0

Jag köpte en stor genomskinlig plastskiva (2x1m) på coop bygg alldeles nyligen. Kostade 299:- vilket inte är mycket om man jämför med vad plexiplast kan kosta :) Jag har också en bit kvar, ca 200cm x 40cm, finns en bit utanför Borås. Kanske går att skicka men blir nog dyrt, kan ju kolla upp det isf :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Fruset blåbär
0

Vi köpte på glasmästare här i Eskilstuna. Det kanske blev lite dyrare men de sågade upp i de mått vi ville ha.

Marsod
0

Köpte av glasmästare som kapade upp mina mått. Tänk på ju större skiva du vill ha ju tjockare bör den vara. Jag köpte 10mm tjock 170 cm x 30cm. Beror på hur stadigt du vill ha det helt enkelt. Barnen kan hänga över vår utan problem! :)

AndreaSäll
0

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

emmaaslund
0

Tack snälla för alla tips och erbjudanden! 🌺 Jag tänker att det kanske vore smidigast för mig att köpa här i stan ändå.

#5 Skivan går att såga i, va? För den lät som ett rätt bra alternativ. Trodde inte att vi hade Coop Bygg men det hade vi minsann!

#6 Hur dyrt (om man får fråga)? Det hade ju varit himla skönt att få skivorna uppsågade.

#8 De där har jag kikat på tidigare. Hmm hmm, måste mäta burarna ordentligt och kika igen. Tack!

/ Emma