Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1119 ggr
gickan87
0

Bactrim verkningstid vid uvi?

Någon som vet hur snabbt man kan se förbättring vid symptom av uvi? Min tjej har ätit sedan i fredags nu men hon piper fortfarande när hon kissar. Fast det kanske inte hunnit hjälpa ännu? Hon är slö och sover mycket men ändå såpass pigg så hon är med och tigger mat.

MVH Erika :)

bohan85
0

Det borde redan vara bättre. Blir det inte bättre under morgondagen hade jag nog ringt veterinären, kanske behövs Baytril som verkar på flera bakterier.

Men har du gett henne något smärtstillande?

Var man säker på att det var urinvägsinfektion och inte sten?

Är en odling skickad för att se vilka bakterier som växer?

gickan87
0

Ska ringa min veterinär imorgon. Han hade ju stängt den här vrckan så fick bli distriktarn Nej inget smärtstillande, ingen odling och ingen bekräftelse på om det bara är uvi eller sten också. Inser att hon kanske lidit nog, får se vad vet säger imorgon :(

gickan87
0

Nu verkar hon myyycket sämre, kvider och kröker ryggen stup i kvarten. Tror aldrig detta slutar bra :( Har gett henne en dos Metacam nu iaf, får se om det hjälper.

gickan87
0

Tuva finns inte mer. Hon blev inte bättre av Metacamdosen. Det började dessutom droppa blod av henne. Fick bli ilfart till veterinären, hon somnade på en gång av sprutan. Förlåt Tuva för att du fick lida, sov gott vännen

[Gladamarsvin]
0

Sov gott nu lilla tuva du lider inte mer:( Blir lite sorgsen :( Stora kramar till dig ts

bohan85
0

Beklagar.

Kram