Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 839 ggr
Lundqviist
0

Critical care hjälp?

Hej jag har en fråga om Critical Care. 

Jag hittar ingen bra information på de?.. Antagligen är jag sämst på att söka, för de finns säkert MASSOR av information om de. 

men När ger man de? Vilka orsaker bör man ge de till marsvinet? fattar ni? 

och hur gör man? när man ger, och hur man blandar? eller hur gör man? jag har inte ens öppnat påsen än och kollat hur de  ser ut. 

(Fick förpackningen av en kompis) 

tacksam för svar :)

~ 

Gasoline
0

Vad är det för något? Första hjälpen?

Lundqviist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Här är en bild, förpackningen ser lite vattnig ut nu. För att min kompis sa att jag skulle lägga in den i frysen pga, att då håller den längre. 

Har hört att de är bra å ha hemma om man ser att marsvinet är sjukt. 

Så man kan säga att de är som första hjälpen 🤔 

Men jag har ingen aning egentligen vilka orsaker man kan ge de till.

~ 

[texel]
2

Criticalcare är stödmat. Det är väldigt näringsrikt så om marsvinen behöver en extra push ex. att de inte äter så mycket som de behöver så är det det man använder. Det spädes till gröt/ soppa med vatten, hur spätt man har det gör ingenting.

Blöö hoppas ni fattar lite bättre nu ;)

_Charlie
1

Critical Care är stödmatningsfoder för kaniner och gnagare vilket man kan behöva använda vid sjukdom, efter en operation eller andra tillfällen när de inte är så pigga på att äta självmant.

Det innehåller allt de behöver, till och med c-vitamin. Det är även lite laxerande för att se till så att magen hålls igång och inte stannar upp pga foderproblemet.

Hur man blandar det är en smaksak. Vissa blandar det väldigt löst och ger mer spruta. Vissa lite tjockare och ger med pipett. Eller väldigt tjockt och rullar små bollar de ger i munnen.

Jag har dock haft svårt att få i mina CC. De ska tydligen tycka om det men de flesta av mina har inte gjort det. Själv tycker jag det stinker laktits som in i norden, och förstår inte hur en gräsätande gris skulle älska den smaken. ;)

Gasoline
1

Då har man lärt sig något nytt. Tack för infon :-D