mitt hjärta tog ett skutt !
Jag träffade en mamma som har sin dotter på min gamla skola. Jag fick veta att de har marsvin dock bara ett men vill inte på peka de så . Men jag blir så glad att hon gillar dessa små djur hon visste de viktigaste om dom så pratade nästan hela tiden när jag åkte buss . Vist glädjer de att barnen och mamman gillar marsvin de tycker jag !
Det kan ju vara lite känsligt att göra påpekanden i den situation du befann dig. Om ni har kontakt igen kan du tipsa om MiF. Här kan de ju själva läsa sig till hur marsvin trivs bäst och om jordbruksverkets regler. Då kommer de säkert att upptäcka, genom våra trådar, att marsvin ska vara minst två och även andra saker; till exempel att det finns minimimått när det gäller storleken på buren .
Om du träffar mamman eller båda igen, kanske det går lättare att säga att marsvin inte mår bra om de inte får sällskap. Du kan t ex säga som jag brukar göra om lite av varje: "Jag har lärt mig mycket av mina misstag", och sen tipsa om att man kan lära sig mer om marsvin på MiF och internet-umgås med andra marsvinsägare.
Men det är ju absolut inte ditt ansvar om någon annan gör fel.
Kul att det finns folk i närheten av dig med marsvin, så ni kan dela det intresset. Vad det gäller att lära sig hur man ska göra, så är vi alla barn i början.
Hoppas du har en bra och ☀️-ig dag!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Ja tycker de var fel tillfälle att på peka de ja vill heller inte såra hennes barn om man säger så deras hona borde i en kanin bur så de borde väl vara helt okej
Alla gör vi fel och tänker inte alltid på marsvinet i frågan. Jag tror pärlan deras marsvin inte lever ett dåligt liv dock måste de vara två 🙂