Tecken på födsel?
Hej! Är det någon erfaren här som har lärt sig lite tecken på när deras honor ska sätta i gång, mer än bäckenet då. För nu har min Lotta lurat mig några gånger och blivit lik som sist men den här gången verkar dräktigheten annorlunda så släng ur er vad som ni kanske tror är ett tecken det är alltid kul att se om något stämmer! :D mvh josefine & Lotta
Jag har erfarenhet av två dräktigheter och dess födslar. Båda honorna gick med vidöppna fogar, kisade och hade förvärkar i flera dagar innan det var dags. Den ena födseln fick jag uppleva och den kom som en blixt från klar himmel, det fanns inga tecken alls på att det skulle ske just då och jag hade sekunden innan suttit vid burkanten och bjudit honan på grönsaker. Hon födde vid 21-tiden. Den andra honans födsel fick jag inte bevittna utan hon betedde sig som "vanligt" (som hon gjort under sin dräktighet) kvällen innan och på morgonen hade hon fött.
Så jag kan faktiskt inte säga så mycket mer än att de är luriga. Jag funderade och stirrade mig galen på dessa honor.
Hoppas att allt går bra för Lotta och de små, när det väl är dags 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#1 Ja verkligen vet inte hur mycket jag stirrar på henne och va de en värk.. Ne.. Det då… Nej fasen oxå.. ;) jag tyckte ändå det var bra tecken men just nu är de ju jobbigt med flera dagar kvar hihi så hoppas jag inte behöver vänta för länge de är ju ändå dygn 69 (enligt mina beräkningar iaf) ;) tack de hoppas jag med :D
#2 Om beräkningarna stämmer så kommer nog bebisarna att anlända inom en snar framtid 🙂 Kul!
/ Emma
Hoppas hoppas hoppas :D
ja väntar också på en kull just nu har "Berit" fått värkar :) och ja tror vattnet gick :)
#5 Åh din lyckost här är de inga värkar än och cool lugnt :/ hoppas allt går bra för henne och ungarna! :)
Lycka till med kullarna #5 och ts :-D
#7 tack! :D
tack om de kunde titta ut snart Berit är väldigt orolig nu å ligger mäst
#9 ja är på dygn 70 nu så i natt får gärna de små bebisarna komma! Vilket dygn är du på? :)
nu föds dem en unge har kommit urgullig! väntar spänt på om de blir fler!
#11 grattis hoppas allt är bra med mamma och bebis, här väntar vi fortfarande…
🙂2 bebisar vart de! å en ängel …😕
#13 Grattis till ungarna, vad tråkigt att en inte klarade sig.
Hoppas att hela familjen mår bra!
/ Emma