använder du klack eller vanlig sko?
Använder du klack sko eller vanlig sko?
Själv använder jag just nu klack sko🙂
Vanlig.
Klackskor väldigt sällan, för det är inte bra att gå med det ofta, bättre med vanliga 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oftast vanliga men ibland kan man allt festa till det, även till vardags ;)
Allt som oftast vanliga, där jag hittar inga bra skor med klack för mig :P
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag kan inte ha klack för då blir jag 180 lång. Dessutom tycker jag inte det är värt mödan att ta sig fram i klack när det finns skönare alternativ. Sneakers is the sh.t. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

#4 Vadå att du inte kan ha klack? Jag då, som är 180 lång helt utan sko?! ;P
Använder mest vanliga just nu, men använder gärna snyggare stövlar/ballerina med 2-3 cm klack till vardags annars =)
Mvh Alexandra
Oj vad många som inte använder klack skor 😮
#6 Inget ovanligt 😛 Samt bättre för fötterna i långa loppet 😉
Sedan bör man inte köra bil med klackar heller, olämpligt, för den som har körkort och bil.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Klack plus backe ner till maten först gled jag sen tvärntar jag och flög fram dock trillade jag inte 😮
I veckan blir det oftast utan klack, för de skorna går snabbare att ta på och av. Till helgen eller när vi ska någonstans och jag inte behöver köra så blir det oftast med klack. Har dock kört med klack några gånger. Fungerar bra men är lite obekvämt. :P
#4 och #5 Långa kvinnor är stiliga. Sträck på er och var stolta!
Hälsningar från mig som är kort i rocken och föredrar bekväma, "snabbmonterade" skor.
Men även jag har väl ett och annat med höga klackar i garderoben, för festliga tillfällen.😎 Dock kräver det en viss övning att ta sig fram på höga klackar. Övning ger färdighet och starka vadmuskler.😉
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Kan ju tillägga att jag är 182 cm utan skor. Har hela livet fått höra att "du är för lång för klackar", mamma säger det fortfarande. Men det skiter jag i för jag älskar klackar! Dock krävs det att jag använder dem regelbundet för att inte få ont i fötterna med en gång. :P
#11 👍
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Du kanke kan skriva på Tif eller Barnens iFokus, detta är marsvin ;)
Skor har inget med marsvin att göra :)
#13 TS har ju satt tråden i OT kategorin, klart man kan diskutera annat än marsvin då :)
Jaha där ja..
Klackar. Klackar klackar klackar, ju högre desto bättre ;) Jag är kort och gillar det inte, kommentarer och "klappar på huvudet" är inte min grej. Dessutom tycker jag att det är allmänt snyggt med klackar, man får ett annat rörelsemönster och man känner sig kvinnlig, om man är duktig på att gå i dom :) Men självklart finns det tillfällen när man hellre väljer platta skor.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
usch för klackskor säger jag, jag är mer för killskor! Bekväma å sköna! :) Är 1,55 cm lång, så kanske behöver klackskor ändå? 😎
~
Klack ftw!! Alltid. Har varit på fältresor med skolan och fått höra från klasskamrater om att de drömt mardrömmar om att vara ute på exkursion med skorna jag valt…
…OCH jag gjorde halkan med klack. Visserligen väldigt låg klack, men ändå. :P
Har inte burit klack sedan jag halkade och fick en komplicerad spiralfraktur på fibula. Det är inte värt det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 Kan kan man väl alltid, oavsett längd. Jag känner mig dock redan som det är ganska okvinnlig som är en bra bit längre än alla mina kvinnliga vänner, och har nästan samma längd som genomsnittsmannen i Sverige. Med en markant klack på det känner jag mig som en man i kvinnoskor. ;)
Men ni långa kvinnor som trivs i klack, det är ju underbart, kör på!, så fortsätter jag vara okvinnlig (och enormt bekväm) i streetskor! ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

#20 Jag har väl lite tur som har sambo som är längre än mig fast jag är så lång =p så 2-3 cm klack kan jag ha utan att känna mig för lång. Men jag har aldrig så pass höga att jag blir längre än honom =p
Mvh Alexandra
Jag använder inte klackskor speciellt ofta. Då ska det vara ett par redigt snygga skor jag hittat eller vid speciella tillställningar för att känna sig sådär lite extra tjusig. Sen är det ju i.o.f.s rejäla klackar på vissa boots.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
älskar klack. Till vardags är det MBT skor efterssom jag går så mkt. Men så fort jag kan åker skor med hög klack på. Snyggare hållning & känner mig mer kvinnlig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har ett par sandaletter där det är hel klack som är kanske 2½cm vid häl. Går med de så länge jag kan då de är extremt bekväma. De är de Enda klackade skor jag använder annars är det normala skor (de är ju inte Platta de heller dock.. de har ju upphöjd häl)
Har problem med kroppen så kan omöjligt gå med klack som är högre än 3cm, tycker inte det är snyggt när klacken är hög heller och det finns få tjejer som faktiskt Kan få i klack har jag sett när man är på stan.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ändra det i #24 är tydligen 4cm klack, kilklack. Se där.
Så snart denna sko blir tillgänglig igen ska jag köpa ett par till!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning