Havande marsvin?
Funderar om min kakan är havande hon är ju såå runt om magen men samtidigt så är hon ju en stor dam.. men tycker det är lite "over the top" nu
jag känner bara nått pickande inte några rörelser men sen har jag inte känt förmycket på henne heller, men det är nog för tidigt att känna kanske.. men varför är hon så stor om det är tidigt?
Det är lite förvirrande..
Såhär ser hon ut iaf, kan hon vara snart 5 veckor och va så stor?
Eller ser hon ut att vara längre gången?
Hon gick med hane i 5-6 veckor..
Det är hennes andra kull
Trodde inte dom hade parat sig för hon va så avig mot hanen, sedan satt dom som kompisar i buren resten av tiden.
Visst ser hon dräktig ut!
Jag måste flika in med att jag reagerar på att du på kort tid nu väntar andra kullen mellan 3 djuraffärsdjur. Jag undrar lite hur du ställer dig till riskerna att få fram ungar med satin, bettfel, lethal White, polydaktyl och andra både mindre allvarliga och väldigt allvarliga hälsorisker? Har du någon tanke bakom kullarna?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Det är inte samma hona eller samma hane som förra gången och kakan är inte ett affärsdjur henne tog jag över från en familj som tröttnat på henne och dom köpte henne från en uppfödare, sen har jag flera seriösa köpare så ja jag har faktiskt tanke bakom min uppfödning. Det är även brist på marsvin i Värmland just nu så köpare är inga problem. Sedan är inte detta någon affärsverksamhet utan marsvin är mitt intresse och jag är hemmafru så har all tid i världen med mina grisar så dom har det väldigt bra och blir mycket ompysslade. Vi födde även upp marsvin i min familj när jag var iiten och har saknat det. Ja dräktig är hon säkert men frågan är hur långt så svårt att veta när dom gick så länge med varandra… Vill vara med när det händer så jag kan hjälpa om det behövs men jag får hålla koll på henne, än så länge är magen rätt mjuk så det borde några veckor kvar tycker jag. Hon väger 1111g, va 870g förut pga att hon åt för fullt när hon va i samma bur som förra gravidisen när hon fick lite extra.
Hon ser dräktig ut