Himmisar på g!
Lyckan är stor här hemma. I ÅR har jag sökt himalayahona. Fann en bärare som vägrade bli dräktig innan hon slutligen fick pensioneras. Fann en fin renavlad hona till salu men kunde inte lösa transporten. Övervägde en lakelandhimmis men valde att avstå pga transportproblem och att jag inte vill ha in lakelands i generna. Gjorde en daredevil-kombo och försökte få en black fox-hona dräktig med himmishane och hon kastade kullen (klarade sig själv som tur var) och pensionerades. Insåg att import började se ut som enda alternativet men drog på det lite…. Blä! Började ge upp.
Fann över facebook Swanes Rut, en feltecknad lakelandhimmis och blev lite kär! Det här kan bli jättebra, eller jättefel, men nu sitter hon med min hane Arcticas Albin! Min förhoppning är att det kommer en korrekt tecknad himmishona med slät päls. De flyttade ihop i går och parade sig inom en minut (hejpangpårödbetan!) så kanske kommer de redan till lucia! 🥳
De är så otroligt vackra ihop… Jag kan inte se mig mätt på dem. 😍
Albin bidrar med bra teckning och jag hoppas Ruts fantastiska temperament ska vandra vidare i leden. Dessutom gillar jag hennes typ, ordentligt bred panna och väldigt cobby i kroppen. Dundersöt.
Gud så söta
Så spännande! Himmisar år så fina 🙂
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Spännande, det behövs fler himmisar i Sverige! Lycka till :)
Hanna
Tycker också det är spännande, självklart behövs fler himmisar, framförallt saknas en hemma hos mig ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
(Hej Abico! Kul att se dig 😃)
Hoppas det går vägen den här gången! *håller tummar*
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
#5 - Haha, jag smyger runt här i utkanterna fortfarande!
Hanna
Ja jag håler med #3 det behövs verkligen fler himmisar! De är så vackra!😃
Så spännande! :)
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Vackert par! Lycka till 🙂