Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1058 ggr
Novaline
0

Hjälpa mig med trimning ??

Nån som bor i Skåne som skulle kunna hjälpa mig trimning utav mina marsvin inför utställningen i Landskrona den 30/11 ? Givetvis MIT ersättning . Det var -97 senast som jag höll på och trimma marsvin så skulle behöva lära upp mig :) Hade varit super gulligt om nån skulle vilja :)

Sandra-B
0

Kan kanske vara bra om du skriver vilken ras du har :-) Har du hört med uppfödaren om du kan få hjälp?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Novaline
0

Nä har inte pratat med uppfödaren Har 1 nonself solid silver augoti 2 nonself solid cream augoti 1 nonself solid Golden augoti bebis :)

Arinah
1

Nu blev det ganska lätt att gissa uppfödare 🙂

Prova du att ta kontakt, det är lättast att bli visad i verkligheten.

Novaline
0

Precis dom kommer från Narnias och amiras ;) och en från UK ;) Dom visa mig snabbt på utställningen i lördags men har svårt för att bedömma mm när det är nog :/

Abico
2

Om du inte hittar någon som kan hjälpa innan, prova att trimma lite hemma och be om hjälp på utställningen. Bättre att trimma för lite än för mycket och sen få mer hjälp på plats :) Det tar ett tag innan man lär sig, jag behövde få det visat för mig många gånger innan jag fick till det själv.

Hanna 

Novaline
0

Ok så kan man oxå göra vet man ska ha bort långa och grova hår men på det ena svinet är hon riktigt ner trimmad och fin och super len i pälsen och dom andra har ganska lång päls , ska man verkligen trimma ner det så super kort då lär dom inte ha nån päls kvar ju :/ tycker oxå det är synd om dom att man ska dra av päls :/ men om man vill ställa ut så måste man så klart…

Abico
1

#6 - Det är inte nödvändigtvis så att kortast är mest rätt, marsvin har olika lång päls. Trimmar du för mycket blir det flammigt och det tycker jag är betydligt värre än att pälsen är lite lång/dåligt trimmad. Ta de längsta och grövsta stråna och tänk att det ska bli jämnt, men att jämnt inte är det samma som kort. 

Har tyvärr inget marsvin att fota och visa på nu, kanske kan någon annan hjälpa med det.

Hanna