Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 592 ggr
Svarttusch
0

Storlek på Duvtransport?

Jag sitter och kollar på Duvtransporter som kan vara bra nu när det blir lite fler marsvin som ska på utställningar. Jag funderar lite på vilken storlek man bör köpa. Först tänkte jag en åtta facks till att börja med, och om det inte räcker köpa en åtta facks till för jag har för mig att jag läst att 12-fackarna är för tunga och otympliga. 

Vad har ni och är ni nöjda eller hade ni köpt större eller mindre?

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

NinaS
0

Jag har en med 8 fack (alltså plats för 4 marsvin). Väldigt smidig, tycker jag. Skulle jag behöva mer plats skulle jag köpa en likadan till.

idipidi
0

Jag gillar också 8-fackarna då de är smidigare. 12-fackarna har dock fördelen att man vid behov kan ha med fyra marsvin som sitter på tre fack var. Alltså om man är borta längre eller av annan anledning vill ge dem mer plats. Jag hade användning för det när jag hade stora långhår i päls. Jag skaffade en 8-fackare först och kompletterade sen med en 12:a några år senare.

Novaline
0

Du kan beställa på tropicstallet.se :) jag ska köpa nu vid löning om jag inte åker upp och hämtar en som e billigt till salu i Allingsås. Vart bor du ? Nära till Alingsås ?

Novaline
0

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10151703235833730&id=753488729&set=gm.509951332435104&source=48&ref=bookmark&__user=690183363 Kolla med henne hon ska ha 400 kr för en 8 facks :) tar du inte den tar jag den ev senare i veckan men jag bor i Skåne ;)

Svarttusch
0

#1 #2 Då är det som jag redan "förstått", 8 fack är smidigare. Till en början tror jag inte vi kommer använda alla fyra burar som det blir, och åker vi till utställning kommer vi ha bil, då är det ju inte krångligare med två 8:or egentligen. Några rullade långhår har jag inte tänk ha :) 

#3 Jag har redan kollat tropicstallet men tack för tipset :) Jag bor dock i Karlstad så det är nog smidigare jag beställer själv. Synd dock att vi inte bor närmare så vi kunde samfraktat :) Och den i #4 blir lite för långt bort :) Men tack :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Novaline
0

Den i Alingsås är närmare annars :) ska annars antagligen köra direkt dit å köpa en