Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 3922 ggr
[LovbergJ]
0

Era drömmarsvin att äga?

Alltså vilka är era drömmarsvin att en dag få äga? Eller kanske till och med äger! Färger, hårtyper raser ja allt! Mina drömmarsvin att äga är faktiskt bara self färger (jag är faktiskt löjligt kär i self!) och de är: Self cream Self buff Self golden Self black Self lilac Self white Self lemon De är såna otroligt vackra grisar! Någon dag kanske man äger en flock av dessa underbaringar!

emmaaslund
0

Mitt absoluta drömmarsvin är en rex silver argente ❤️ 
Jag är förälskad i argente i alla dess varianter och har äran att få dela hem med en nonself solid saffron argente och vara stolt uppfödare till två nonself silver argente. 

De är de absolut vackraste varianterna jag vet.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[LovbergJ]
0

Åh #1 så otroligt härligt att du känner att du har några av dina drömmarsvin! Du får jätte gärna lägga ut bilder eller länka i fall du vill visa dina älsklingar!

Svarttusch
0

Min dröm är en utställningsbar american crested black, uppfödd av mig själv :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[LovbergJ]
0

#3 Hehe ja men de är väl klart att den ska vara ;)

emmaaslund
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett litet collage av argente-grisarna här hemma 🌺

/ Emma

[LovbergJ]
0

#5 åh jisses vilka härliga! Din lyckost! ;)

godisgrisen
1

Ja säger lite som #3 att mina drömmarsvin är riktigt fina vältecknade nonself harlequin eller magpie i vilken färg som helst och självklart uppfödda av mig själv.😃

Annars gillar jag selfar och nonselfar i alla färger och jag är lite extra såld på ovanliga färger och teckningar. Några variannter som jag inte skulle tacka nej till är nonself silverargente och den nya varianten dapple… som jag inte vet mycket om men de är snygga.

Frida B
0

Drömmarsvinet är väl att äga en magpie CH-teddy, gärna satin. Hur möjligt det är vet jag inte, och kommer inte heller att ha satin om jag kan undvika det. Men det är drömmarsvinet iaf ^^

Det realistiska drömmarsvinet är väl en riktigt bra tecknad nonself magpie, eller om det är möjligt en magpie Ch-teddy.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

emmaaslund
0

Givetviiiis innebär min dröm om rex silver argente också att denne är egenuppfödd, och (gärna mycket) utställningsbar. Jag glömde nämna den lilla detaljen 😎

/ Emma

[LovbergJ]
0

#7 ja har hört om dapple men aldrig sett hur de ser ut! Ja de hade väl vart underbart att lyckas föda upp sitt drömmarsvin ;D #8 åh va spännande och drömma får man ju alltid ;)

[LovbergJ]
0

#9 hahahaha (y)

imoon
1

Dapple, Self Zobel, Nonself grey/golden/white (har en, ger mersmak!), Self Blue.

Fast jag har flera pettar med icke godkända teckningar och kassa (bleka) färger som har drömutseenden enligt mig. T.ex. min Sibylla som är en feltecknad himalaya med en väldig massa virvlar samt hennes mamma Trulsa som är en peruanpet i sepia/creme/white. Bedårande små grisar!❤️

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

[LovbergJ]
0

#12 Jaha! tack för länken nu vet jag även hur den ser ut! ;) du får gärna lägga ut bilder på dem om du har några! De är alltid kul att se andras grisar! ;)

[LovbergJ]
0

#12 alltså om du har några bilder på dina fina Pettar, såg att mitt andra inlägg va lite otydligt! ;)

Sanni
0

Self lemon 😍 Eller crested.

Gillar annors också de flesta ljusa färgerna, dew, pew, saffron och cream. Lilac och grey är också fint. Fox i olika färger. Harlequin. Himalaya. Skinny med röda ögon, helst pew, himalaya eller lemon. Abessinier helst i ljusa färger. Roan eller dalmatin i ljusa färger. Flesta argenten. Älskar rödögda marsvin :D

Gillar flera olika marsvinsraser och färger (mest de ljusa), men self (och crested) lemon vinner nog över alla. Så jätte fint! Har en här hemma :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[erikam]
0

Rex argente, helt klart! Men en annan dröm är en self cream, oh herre!

emmaaslund
0

#15 Hahahaa jag älskar att du rabblar massor! 😃 Jag håller med dig om många av raserna och färgerna, helt fantastiska! Är också frälst av ljusa färger.

/ Emma

evelajnen
0

Mitt drömmarsvin är en PE White peruan😍 och en lilac peruan!

[LovbergJ]
0

#15 nu blev jag allt bra avundsjuk på dig! ;)

[JollyJustin]
0

Virvel pet/Abessnier

Lilje
2

Jag är helt insnöad på släthåren, främst self & crested, men nonselfarna kommer inte långt efter. Absoluta favoriten är Self eller Eng Crested Cream. Därefter kommer lemon, buff, saffron, pe/de golden, pe/de white & black. 😃Tan/Fox/Otter, Magpie, Roan & Himalaya är favvo-teckningarna bland nonselfarna.

Jag har en släthårsflock på 8 individer där många av mina dröm-svin finns. :)

[LovbergJ]
1

#21 jag hade då gärna flyttat hem till dig! ;) dom är ju så fina så man blir knäsvag!

imoon
2

#13 #14 Trulsa!

[LovbergJ]
0

Väldigt vacker! #23

imoon
2

#13 #14 Luna, Sibylla och Estelle! Systrar.

[LovbergJ]
0

#25 haha sådana sötgrisar!

imoon
0

#24 #26 Tack!🙂

busKotten
2

Själv är man ju lite enkel-smakad då och har fallit pladask för Golden/White kombon- allra helst i Dutch teckning och på Abessinier eller Rex…

En bild på min Rex kille Roney (dock inte helt perfekt tecknad)… ett framtida avelsprojekt ;)

Lilje
0

#22 😃

#25 Men fy vilka charmgrisar!

imoon
1

#29 Tack!🙂

[Marsvinsliv]
0

Då måste det vara mina marsvins killar av rasen Lakeland och som heter Silvern, Bragd, Bré och Snadi. Så får jag inte glömma att jag även har börjat gilla rasen Magpie i färgen Black tack vare en mycket speciell herre som jag har fått äran att få träffa på riktigt och som jag råkade bli kär i. Ägarna vet nog vem jag menar 🙂

Frida B
1

#31 dock är magpie inger ras utan en teckning ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Gladamarsvin]
1

Jag själv drömmer om att äga skinny marsvin ❤️

Maelis
1

Jag gillar också dutch, men helst som släthår. Golden white tror jag. Är det hemskt bakåtsträvande..? Och så silver agouti. Också släthår. Och en choklad rex och en cream self. Det blev fyra stycken. Färre gick inte att säga. Men… De tre jag har är självklart mina drömmarsvin de också. De är vackra både på ut- och insidan och jag hoppas få ha dem med mig riktigt länge.

Lyan
0

Jag har ägt ett av mina drömmarsvin. Lady Lovelylocks, beige satinmerino. Så otroligt vacker!!

Mitt ena drömmarsvin som jag vill ha någon gång i framtiden, och som jag med min avel är på väg emot, är beige eller lilac/saffron eller golden brindle badger sheltie, coronet, texel eller merino. För att verkligen vara ett drömmarsvin så måste de också ha rätt temperament, busiga, påhittiga och framåt men ändå lugna och coola. Temperamentsmässigt så äger jag redan mina drömmarsvin, Dovv och hennes son Jai. Dovv har i sin tur ärvt sitt temperament från sin far Honey. Dovv har också rätt teckning. 

En annan stor dröm är ice lilac otter! Gud vad de är vackra!

Andra drömfärger/teckningar är nonself dapple, badger och magpie.

Hade inte satiner varit sjuka så hade alla varianter ovan varit i satin.

Lyan
1

Maily, black/golden brindle badger coronet med vit crest. Tänk er den här teckningen i beige eller lilac! En lilac till! Eller ice lilac golden (vilket troligen inte är genetiskt möjligt men ändå!) WOW!

[LovbergJ]
0

#35 härliga drömmarsvin och jätte roliga och spännande kombinationer, men de är ju verkligen de som är så otroligt spännande med marsvin! Dessa olika kombinationer av färger, teckningar och hårtyper, heelt underbart spännande tycker jag! :)

Mirinda
0

Förutom de goa grisar jag redan har (en nonself tort´n white och en english crested tort´n white) så skulle jag gärna vilja ha teddy eller rex. Färgerna spelar ingen roll. De är lika fina oavsett kulör.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

emmaaslund
1

Ja juste! Du påminde mig om den där fantastiska färgen, Lyan! Ice! En sån eller två skulle inte sitta helt fel.

Ice, ice baby…. 🎧

/ Emma

Sanni
1

Vad är det för skillnad med lilac och ice lilac?

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

DixieBC
0

Skinny de golden.

Är helt kär i både rasen och färgen!

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Svarttusch
0

vill bara uppdatera: Det finns 3 raser/teckningar som jag bestämt att jag någon gång ska ha :) 

• Nonself Magpie helst black
  • Nonself eller crested black himalaya 
  • Ett lockigt långhår, helst merino

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Lyan
2

#37 Visst är det! Finns nog ingen som inte kan hitta ett drömmarsvin!

#39 ;-)

#40 Ice är mycket ljusare, så pass att marsvinet kan se vitt ut. Ice är ett samlingsnamn på lilac och beige zobel och sepia. Lilac och beige zobel föds i princip nästan helt vita. Jag har/har haft marsvin som kan beskrivas som ice grey, väldigt effektfullt! På bilden nedan så är de två längst fram grey och de längst bak lilac, de som är lilac har dock hamnat lite i skugga så de är snäppet ljusare i verkligheten, dock fortfarande mörkare än de närmaste.

Lyan
3

En till. Grey, lilac, grey. Här syns också skillnaden i ögonfärg bättre. De bägge som är grey är systrar och den i mitten är dotter till en längst bort. Vivi längst bort hade så gott som svarta ögon, rubinglansen syntes endast på foto, aldrig i verkligheten. Pruð som är närmast har ganska ljusa rubinögon, de ser mörkare ut på fotot än vad de är.

[[tjattehonung]]
1

Mitt drömmarsvin var en abbesinier……nu har jag ett virvelmarsvin och jag har inte den drömmen längre

Juliannas marsvin
0
[LovbergJ]
0

Hehe lilac verkar vara väldigt önskvärt att ha av nästan alla här :)

Juliannas marsvin
1

Ja lilac är sååå fint, här hemma finns det lilac i alla de former, self lilac, nonself lilac/golden/white, crested lakeland lilac/golden/white, lakeland lilac tan, skinny lilac/(white)/golden roan & en alpaca lilac & sen förhoppningsvis då rex lilac längre fram :)

[LovbergJ]
0

#48 Åhh nu blev jag svartsjuk :( ;)

Wilmazz
0

Jag söker en Lilac hane till min lilla lilac hona crested. Så kul att många vill ha lilac! Jag älskar också den färgen, och tänker försöka få några egna kullar om jag nu kan hitta en lilac hane.

Hör gärna av er. Bor i Göteborg.

[Springerpoo]
0

Jag vill så gärna ha en nonself magpie och då helst en choklad och den ska helst ha förstora öron.😍 Sen vill jag även ha en kritvit teddy med choklad teckning och så vill jag gärna ha en kritvit abessinier!