Hur ser marsvin ut?
Jag såg denna tråd och blev lite nyfiken. Även jag har stött på många som upplever teckningen dutch som att "Så ser marsvin ut" eller "Så såg marsvin ut då jag var liten". Det fick mig att börja tänka på hur jag och andra upplever att marsvin ser ut.
När du tänker på marsvin, vad ser du framför dig då? Färg, teckning, hårlag.
Jag tänker mig en trefärgad nonself i black/white/golden, ganska ojämn uppdelning av färgerna med mest svart eller vitt. Inga rutor utan snarare breda, asymmetriska ränder. Bläs och typ "dutch-ansikte".
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Ha ha TS precis så ser min bild av "marsvin" också ut.😃 Vit bred bläs och lite vitt på tassar och lite till liksom lite dutchlikande, släthårig och trefärgad svart, någon blek golden och vit.
Den bilden stämmer inte alls med de först marsvinen vi hade då jag var liten de var virvelkorsningar två black/white, en white/golden och en goldenagouti/white. Så jag måste ha "planterat" den bilden tidigare än så.
Hahahaha typ en sådan här? 😃 (se bild)
Jag ser framför mig en nonself orangeagouti.. :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
När jag tänker på marsvin så ser jag Filur framför mig! Mitt allra första marsvin, han var svart och vit med massa virvlar överallt. Han kom från djuraffär och bodde själv i en dunabur på mitt rum. Hade ingen aning om att marsvin skulle ha kompis, c-vit eller hö.. Men han var väldigt älskad och levde i 6år.
#4 Mitt första marsvin var väldigt likt ditt. Färgerna och teckningen var de samma, fast lite omkastade.
Min bild av ett marsvin är väldigt lik den de flesta av er i tråden beskrivit. Fanns det fler flerfärgade släthåriga marsvin förr (för så där 30-40 år sen) eller är det bara som jag tror?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
När jag tänker "marsvin" snabbt, så ser jag framför mig min gamla barndomsväns mammas marsvin. Hon hade tre stycken virvelpettar i golden/white/black. De hade lite olika frisyrer med flertalet virvlar på diverse ställen men riktigt charmiga allihopa 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#3 #4 Precis sådana ser jag framför mig!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Definitivt virvelpets…
Jag ser framför mig någon virvelpet i golden/white. Jag har aldrig känt någon som har marsvin, inte när jag var liten heller. Men den kombinationen, den tänker jag nog på!
#4 Ja precis så ser ett marsvin ut. Det kan möjligen vara lite mer vitt kanske över skuldrorna men bläsen är klockren liksom färgen.😃
Frågade min son och han hävdae bestämt att marsvin är släthåriga och känns tjocka och mysiga att ta i. För honom var känslan att hålla i marsvinet tydligare än vilken färg det hade. Intressant. Efter ett tag kom han ändå fram till att ett marsvin ser ut som en magpie…
Jag ser nog en virvelpet framför mig.
(Även om det först är nu jag skaffat marsvin så vet jag att jag "forskade" om dem i lågstadiet och då var det de långhåriga jag förälskade mig i, så jag borde ju sett de framför mig egentligen :P )
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Även jag håller med men skulle byta black till goldenagouti. Så trefärgad nonself eller virvelpet i goldenagouti/white/golden eller så bara white/golden. Och med bläs!
Vår första marsvin Lasse var white/golden/goldenagouti.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Själv tänker jag mig marsvin i alla dess former och färger! :D
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Marsvinet jag ser framför mig när jag bara tänker "marsvin" är en self i cream (så såg det första marsvinet ut som jag upplevde på nära håll.) Eller så tänker jag på en self golden då jag upplever att dom finns lite överallt. ;)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Framför allt är ju de rexoida anlagen "nymodigheter", så de flesta marsvin var ju släta eller virvliga.
Angora marsvin 🙂
Haha ja! Vad ÄR angoramarsvin egentligen?
Såna som fanns förr :) ska visa dig ……hade några ha ha