Vad kan du om marsvin
Vad kan du om havsgrisar?
OBS! Inget fusk här!
Burens mått var väldigt förvirrande, då du inte skrev antalet marsvin. Minsta måttet för två marsvin är 70x40. Och det där med blodet… Det beror på varför marsvinet dör. Annars var det väl en kul quiz :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack #1 Glömde skriva att det var för 2 marsvin ;) Men man förstår nog för att de int ska vara ensamma ;)
#2 Okej, kom inte på vad jag skulle fråga så ja.. Men du behöver nt kommentera ifall du vill förstöra den med negativa kommentarer.
Vet att det är en diksussionstråd men iaf ;)
Alla, kan man göra så att ingen kan kommentera på nått vis? ;)
Den sista frågan hade väl inte ens något rätt svar, eller?
Är marsvinet förgiftat, skadat med inre blödningar, fått en hjärnblödning etc är det klart blod kan komma ur munnen. Men jag håller med om att det var ett lite lustigt avslut.
Lagens mått på bur till 2 marsvin lyder minst 0,3 kvadratmeter fördelat som man vill så länge minsta sidan inte mäter under 40 cm.
Så trots att 2 marsvin knappast får det tillräckligt stort i en liten 100x50 bur är det alltså fullt lagligt att hålla 2 marsvin på 75x40 cm, skrämmande nog.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Okej, förlåt :( #4
#3 då är svaret felaktigt, för minsta lagliga mått är alltså 70x40. Ja men du kanske menade 3 :) nej det kan bara medisar och Sajtvärd göra, gör man en tråd där man pratar om blodig död tycker jag faktiskt man får räkna med sådana kommentarer :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ok, kan nån radera tråden innan fler komenterar sånthär?
#7 Vad är "sånt här"? Jag tycker att det har kommit fram bra fakta genom den här diskussionstråden, sådant som kanske inte alla känner till🙂
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Tack men fler kommer kommentera fel saker jag gjort så det är dåligt om de får fel fakta :C #8
#9 Det är ju det jag menar. Du har tagit dig tid att göra en quiz i förhoppning om att den ska vara rolig och uppskattad och några saker har blivit fel eller oklara. Är det inte jättebra att bussiga medlemmar hjälper till att rätta till och ge fakta? Det lär både du och vi andra av!😉 Du behöver inte be om ursäkt, se det från ett annat perspektiv och svara med ett "tack för informationen, det visste jag inte" eller "det blev visst fel den här gången, men alltid lär man sig något nytt".
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Njae, gillar faktiskt inte att bli rättad..
Men de tyckte ju inte om quizen för det med blodet..
Tack iaf
Kan nån radera tråden
AJ! SLOG PRECIS I LILLTÅN SÅ DEN KNÄCKTES 😮
#11 men du är på ett disskusionsforum, och där får man räkna med sånt.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja jag vet, men gillar int att bli rättad!
Nån som kan låsa tråden?
#13 Dock måste man ju skriva ut rätta svaren, så att ingen luras, det måste man tåla på ett diskussionfirum, så länge ingen hoppar på eller är otrevlig.
Håller med övriga, sista frågan var mest "otäck" eller vad man ska säga. Och burmåtten stämmer dock inte däremot är det bättre mått än de lagliga så
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som sagt! Kan nån låsa tråden? Sandra-B eller nån medhjälpare?
Fridaakeson, nån?
#15 Jag är inte Medarbetare här, så kan inte det, du får pma Sajtvärd eller Medarbetare och länka till tråden, inte säkert att de ser det här.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jaha, förlåt är inte van i din nya profilbild så visste int eatt du kommenera ,)