Tips på hur man bygger en utställnings platta 🎀
Hejsan Tänkte här delge mina tips på hur man bygger en snygg och trevlig utställnings platta :) Det du behöver : * bräda finns på Bauhaus för 49kr 20x1m. * dörr knoppar finns på Claes Ohlsson 19kr per knopp och finns i olika färger. * tyg finns på panduro finns även redan färdig klippta bitar som är 50x50 cm för 39kr. * padd/tyll fyllning vet ej vad det heter men finns oxå på panduro där jag köpte det för 20kr minns ej måtten. * häftpistol * ev färg om du vill måla plattan * borr, till att göra hålen i plattan. Måla ev plattan först om du nu vill så klart med någon överbliven vägg färg tex. Borra hålen i plattan. Skruva dit dörr knopparna. Måtta ut fyllningen för att få det någorlunda jämt över plattan jag la bara plattan på och klippte därefter. Lägg sedan på tyget och klipp ev tyget så det passar plattan Häfta sedan dit tyget! Tips för att få snygga kanter så vik kanterna och sedan häfta dit tyget , snabbt och lätt så får du en snygg platta , jag gillar shabby chic stilen så det är därför jag gjort plattorna efter det :)
Kan du lägga in en bild?
En bräda på 20x1 meter låter långt :) Måste finnas mindre skivor om inte annat att de sågar till det. Vad är normalstorleken på en utställningsplatta?
20x30 cm är en ganska bra storlek om man inte har långhår.
Vill man inte såga kan man köpa skärbrädor i trä också :) Ikea har ett set som heter Magasin (tror jag), där det ingår två skärbrädor. Den lilla ska passa till juniorer och den stora till seniorer säger de som vet :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Ja men dom på Bauhaus såga till brasan så det blev 2 st 20x30 cm :) brädan var ju 20x 1m ju från början :)
Kanonfina :)
Vilka söta mönster!
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Snygga 👍
Man ser inte på den röda att det är vita små stjärnor å den andre e grå med blommor :)
..