Sjuka marsvin?
Mina grisar har knappt ätit sen i söndags! de är uppe och dricker annars sitter de mest i sitt hus.När mamma kollade på dem nu på morgonen såg hon att de var alldeles lortiga i rumpan. Vad ska jag göra??!! Jag tog upp den ena igår och då var hon inte hängig eller så när hon var uppe men i buren var hon det!!
// Birkis
Hur gamla är dom, och hur länge har du haft dom? Kan u beskriva lite mer om va du menar med att dom var lortiga där bak?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Om marsvinen knappt ätit sedan i söndags så är det veterinär direkt som gäller! Marsvin måste äta varje dag. Så fort de slutar äta så kan det snabbt bli livsfara.
#1 De är 4 ungefär.Jag har haft dem i lite mer än ett år och när jag fick dem fick jag bara reda på att de var 3år inget när de föddes. Jag han bara se att Polly var alldeles mörkbrun sitt kön innan mamma satt ner henne i buren!
// Birkis
Någonting är väldigt fel, det går vääääldigt långt innan ett marsvi. Slutar äta. Jag tänkte om du precis fått dom så äter dom gärna på natten, men då är det inte problemet. Ring veterinären nu!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag kan se i matskålen att de har varit och rört om i den men alla mat försvinner inte.
// Birkis
Båda har ätit/äter!!
// Birkis
Annars tycker jag att ett bra sätt att se om de har ätit är att kolla bajset. Mindre bajs än vanligt el inget alls = inget käk. Skönt dock att de verkar fått igång aptiten igen.
Bra att de äter, men vad menar ni med mörkbrun runt könet egentligen? Blod eller avföring? Det låter inte bra alls.