Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 3108 ggr
Chocopops
10

Hö =bekymmer för många

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och även så mig, ångest å panik så fort man ser att de börjar bli mindre, Nu har mina grisar käkat coops ängs hö i 3 dagar, funkar men inte poppsis alls, fick duga tills jag fick tag på hö bonden, å nu, nu kan jag koppla av i ett par månader eller 8 ☺️, för i dag åkte vi å hämta en bal en bal med under bart grönt väldoftande hö 😃.. Så nu kan grisarna vräka i sig hö bäst dom vill ett tag fram över 😄

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Sanni
1

Lyckogrisar! Mums 😃

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Chocopops
0

Just nu känns de väldigt lyxigt :p slippa bekymret länge :)

westblom
0

Visst är det skönt att kunna ha så mycket hö hemma=) jag har också rundbalar det är så grönt och fint hö och man måste ju ha rätt mycket hö när man har många marsvin , så skönt att slippa åka i väg nu har man allt hemma.

chokladtassen
0

Själv har jag en höbal hemma, så skönt 🙂

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Chocopops
1

Har ioförsig bara 19 marsvin nu, men när man inte har bil å körkort är man så beroende av andra, men en snäll svärfar ställde upp å körde denna gång, å släpkärr hade han fixat med :) så i kväll ska grisarna få njuta av mumsigt hö :)

flocken
0

Jag har tur att jag köper hö balar för ett år & bonden låter mig förvara det uppe på hans loge. Så nu ligger det 60, eller är det 70 balar hö där uppe.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

emmaaslund
0

Åh vad härligt med så mycket, gott bondehö! 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Chocopops
3

Å en bild på hur hö:t ser ut inuti :) grönt fint marsvins hö minst sagt :)

[Marsvinsliv]
0

Lyckos er som har hittat bonde som säljer bra väldoftande grönt hö. Själv hittar jag ingen bonde som säljer underbart grönt väldoftande hö, utan dom säljer bara hösilage balar Arg  Så fort höet tar slut så måste jag åka till djuraffär och köpa en säck där 😕

Chocopops
0

Ingekligen är de lite fusk för mig :p min ena syster är bonde, och hon säljer bara till mug :p då dom igenkligen har dåligt med hö så, fom har 54 mjölkande kor ex antal kalvar och sen en dröse hästar, men när lilla syster har kris ställer hon alltid upp :) betalade men igenkligen en strunt summa för både hö och pellets :p .. Samtidigt fick dottetn passa på att träffa å klappa på kossor :)

[NellieLavec]
2

Jag får ta gratis hö från bonden som äger stallet där min häst står :)

westblom
3

Jag är så nöjd med höet så grönt och fint

godisgrisen
0

Mums!

jag skulle också kunna få gratis hö men har inte varit så imponerad av min käre bondesläktings hö. De senaste åren har jag köpt höbalar på Granngården i Uppsala och varit vädigt nöjd med det men det är inte alls så billgt som jag skulle önska. Jag har provat hö från andra ställen men Granngårdens är det som varit bäst för oss.

Maelis
0

Jag hade riktigt, riktigt tråkigt hö hemma tills idag då en kompis dök upp med en 12-kgs bal med jättefint hö. Det luktar gott, har fin färg och lagom tjocka strån. Grisarna är väldigt glada!

Det där med hö är verkligen krångligt när man får upp ögonen för det. Det gör så stor skillnad och det är så svårt att få tag på bra hö till ett vettigt pris (här i storstaden).

[Aquelegia]
1

Fy vad undermåligt höet är i butikerna nu! Måste hitta en bonde eller någon hästgård att köpa småbalar utav, detta eviga letande efter ett näringsrikt hö!

Lillyrod
1

Efter tips här på Mif om var jag skulle leta på Blocket efter hö så hittade jag en hästgård 2 km från mej som säljer prima hö. Kan hämta när jag vill och tog hem 6 balar om ca 6 kg nu i första omgången. Grönt var det och gott med säger dom som äter det 🙂

Charmina
0

Vill bara ge ett tips till andra i Göteborgs-området som, precis som mig, inte har möjlighet att skaffa/förvara stora mängder hö från någon trevlig bonde men ändå vill få tag på bra hö. Har de senaste gångerna köpt hö på ZooCenter på Frölunda Torg och är riktigt nöjd! Höet luktar väldigt fräscht, har en härlig färg, en bra kvalitet på stråna och så gott som inget damm. Mina grisar är helt galna i det :)

Tyvärr kostar det lite mycket, gav 39kr för en liten påse, men har man inte så många marsvin kan det ju vara en överkomlig summa.

hanna12351
0

arbetar på en 4H gård så grisarna här får grönt, gott, fint hö därifrån🙂