Ute dygnet runt
Jag har alltid buren till marsvinet å kaninen öppen, är det ok? På natten går de gärna inte in utan sover under sängen eller soffan. Blir detta otryggt för dem tror ni?
Jag tror inte de känner sig otrygga. Däremot undrar jag om du vet att kaniner har naturligt bakterier i deras munhåla som kan ge marsvin lunginflammation samt att marsvin skall bo med minst ett annat marsvin?
Och att kaninen kan skada marsvinet!
Checka in @gnagarboden på instagram 
Jag tycker att det låter väldigt fint att dem får så mycket golvtid! Så länge du har gjort det säkert för dem och inte har massa sladdar framme så att dem kan tugga på de och skada sig. Sen har de andra rätt.. marsvin ska bo med minst ett annat marsvin, kaninen kan skada dem även om de är kompisar nu..de pratar inte samma "språk". Alla kan göra fel så man behöver inte ta illa upp, man lär sig med tiden! Du verkar vara en bra ägare som ger dina djur så mycket utrymme att springa på 🙂
Nej, jag tror inte att de känner sig otrygga. Mina marsvin går ute hela tiden på vårat rum och det går fint. De använder bara buren för att äta, kissa och bajsa i. Men, som sagt, marsvin ska bo med minst en marsvinskompis och inte med kanin. Du har redan fått bra anledningar till det.
Förlåt för lite OT men vart gömmer ni sladdar och sådana grejer? Och hur har ni fått svinen att inte kissa på golvet?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Ja det vet hon om. Djuraffären hon köpte dem av, sa att det var OK men som jag förstått det ska TS köpa en marsvinskompis till marsvinet och fixa en våningsbur 🙂
TS: Beror på, jag hade nog velat ha dem i bur på natten, så man har koll 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.