Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 4773 ggr
EbbaTjader
0

Vart bor era grisar?

Skulle vara intressant att veta vart era små grisar bor? Har dom ett eget rum för sig själva eller bor dom i era sovrum? 

För tillfället står mina i badrummet heltid, de låter alldeles för mycket under natten för att ha dom i sovrummet. Men de ska få komma in där dagtid när jag byggt färdigt deras bur! :D

~Ägare av SSO-klubben för vuxna spelare~

https://wineryworkers.weebly.com/

AndreaSäll
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina bor i sovrummet och har gjort det i fem år. De är rätt lugna på natten som tur är. Otto är ganska dramatisk av sig och överdriver ofta, en riktig diva! När han dricker ur flaskan låter det som att någon river ner väggarna i huset och när man lyfter upp honom så inte bara sprattlar han, utan kastar sig åt alla håll och kanter så att spånet yr. Fjantgris! Men ack så charmig❤️

Bifogar en bild på snyggingen bara för att.

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

[erikam]
4

Mina svin bor i en bokhyllebur i vardagsrummet. Här tittar vi på tv och äter lördagstomater ;)

Fridaaaa
1

2 marsvin bor i en stor bur i "mellanhallen" som vi har, ett rum mellan sovrummet och vardagsrummet. Sedan bor 4 marsvin, i 2 olika burar i vardagsrummet. Haft marsvin i sovrummet men aldrig mer 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Martina6574
0

Mina marsvin bor i vardagsrummet. Dom stör lite när man ska titta på tv men det gör inte så mycket :)

[Aquelegia]
1

De kommer stå i köket i nya hemmet, tanken är att de skall vara en naturlig del av vardagen. Jag kan nämligen inte låta bli att gulla med grisarna när de står på burkanten och tigger mattemys ^^
För tillfället står de i ett eget rum och där kommer de inte riktigt till sin rätt. Dessutom har de en fin bur som är mer inredning än något stort och klumpigt som står i ett rum ^^

[Marsvinsliv]1
1

Mina fyra killar bor i vardagsrummet så att alla kan ha koll på matte 🙂

Linnea1990
0

har en bur i köket å en i mitt sovrum

bohan85
0

Mina fyra bor i vardagsrummet, trivs fint där. Får mycket uppmärksamhet och jag kan kika på dem från tv-soffan

guppytjej
0

Vardagsrummet :)

[Gladamarsvin]
0

Sov rummet i en om byggd bokhylle bur 🙂

emmaaslund
0

Här hemma bor marsvinen i ett eget rum 🙂 Jätteskönt tycker jag, för då är alla djur och prylar samlade på ett ställe. Samtidigt lite tråkigt eftersom jag tidigare haft de ute vardagsrummet och det var mysigt att befinna sig vid dem hela tiden.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Missjohansson
1

Mina bor i köket. Då är dom med när man lagar mat och umgås med alla andra djuren :). Har haft marsvinen i eget rum. Det var praktiskt med att ha spån och hö mm i samma rum. Men fy så osocialt det blev. 

Så jag ångrar inte att jag satte ut alla i köket :)

Ewii
0

Mina bor i vardagsrummet :)

Lilje
0

Vardagsrummet här med! Så har marsvinen nästan alltid bott hemma hos oss.

Mia.jonsson83
1

våra marsvin bor i köket där dom alltid hör när kylskåpsdörren öppnas! 😃

Wilmazz
1

Mina bor i tvättstugan. Tvättsugan ligger vägg i vägg med köket. (När till att ge mat, grönsaker mm) I tvättsugan finns diskbänk så det är lätt att tvätta skålar och fylla på vatten.

Eftersom vi har en groventré där är det mycket trafik så det blir sociala. Vi har alla koppel och hundsaker där och går alltid in och ut med hundarna den vägen.

Hundarna älskar att vara hos marsvinen, ena hunden öppnar dörren själv och lägger sig där inne.

Min man är allergisk mot hö så därför vill ja ha dem på ett ställa lite avsides med spridning av spån och hö.

Har dem ofta uppe  i en handduk  så spån och hö inte sprids i huset.

Så har vi.

Mirinda
1

Våra marsvin bor i vardagsrummet. De är med hela tiden och har full koll på vad som händer.

Det var inte meningen att de skulle bo i vardagsrummet. Men vi kom underfund med att buren inte fick plats någon annanstans, där miljön var bra för marsvin. När vi ställt buren på plats, innan grisarna flyttade in, tyckte jag att det inte såg riktigt klokt ut med en stor bur mitt i vardagsrummet. Men nu har jag vant mig och kan inte tänka mig att ha dem någon annanstans.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lejonhund
1

Bor i en 1:a, så mina bor i sovrummet (som då också är kök, vardagsrum och allt annat det nu får tjäna som ;))

Första veckorna var lite jobbiga när de flyttade in, men nu har jag vant mig så vaknar inte av att de låter längre. 

Har fyra hanar (i två burar, de lever inte i samma bur alla fyra)

godisgrisen
4

Jag och min son bor i en tvåa som vi delar med två katter, fyra akvarium och en hel marsvinsuppfödning på ca. 30 djur.😃Marsvinen bor i köket och i vardagsrummet där jag sover mm. i sonens rum bor inga djur förutom katterna som bor överallt.

Här är köket där de flesta bor. Stora burskåpet är byggd av Gorm lagerhylla från Ikea 190*53 cm på plan. Överst bor två honor och sju bebisar, näst överst två honor och fyra bebisar, näst uderst två vuxna hanar och underst fem vuxna honor.

Lilla burskåpet mitt emot har tre plan 70*55 cm och en paxlåda med galler längst upp. Just nu sitter en vuxen hane i varje.

godisgrisen
2

I vardagsrummet har jag ett skåp med paxlådor. I två av dem sitter ensamma hanar och i mitten en unghona och en hona med en liten bebis. Mina ungar föds normalt i stora skåpet men Doris blev lite mobbad av de andra så hon fick flytta in här med lilla Dolores som sällskap. De kommer snart att flytta till stora skåpet. Hanarna även de som sitter själva i köket ska strax få sällskap av småpojkar och en ska få sig en snygg fru.

godisgrisen
4

Under min loftsäng står en bokhyllebur, där bor mina sex äldsta damer. Tantburen.

godisgrisen
2

Oj då… jag hade visst en outnyttjad yta under en bred blombräda mellan fönstret och soffan… bäst att snickra till en bur och ställa där.😉Utmärkt storlek till ett hanpar 120*70. Här bor två herrar Uffe och hans son Alastor. Tanken är att denna bur alltid ska fungera som haneparsbur då mina hanar inte riktigt funkar att bo två i en liten paxlåda så behövdes dnna nya bur.

Jag är jättenöjd med alla mina burar även om vissa är små. De som bor i små burar får mycket golvtid.

westblom
0

Jag har marsvinen i 2 olika rum uppe i ena rummet så finns det 2 bokhylleburar 1 gallerbur och i de andra rummet så finns det 2 hyllplan med plats för 2 burar på varje alltså 4 burar också finns det en b okhyllebur och nere i gillestugan så finns ett burskåp med 3 våningar och 3 galler burar

[[tjattehonung]]
6

På mitt och syrrans rum. Fast ibland undrar jag om det inte är vi som bor på deras rum;)

Charmina
0

Bor i en liten etta så marsvinen står mellan tvbänken och skrivbordet och sådär två meter från sängen. Arya hade en liten trots-period för några veckor sen där hon fick för sig att varje gång jag rörde mig så var det matdags så hon började skrika för allt hon var värd, detta även på nätterna när jag vända på mig i sängen. Som tur var gick det över på sådär tre dagar och nu tycker jag inte det är några som helst problem att ha de i samma rum som jag sover.

[[tjattehonung]]
0

Här är deras "bur", fast mest är de på golvet

Suskiv
1

Brudarna bor i bokhyllebur i vardasrummet. De är där det händer allt i vårt hem. Med öppen planlösning så hör de även kylen :-) 
Lasse bor tillfälligt i en 120x60 gallerbur precis bredvid i väntan på kastrering.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Sandi92]
0

I första lägenheten hade vi ett stort kök så då bodde de där. När vi flyttade till en lite mindre så fanns det inte plats i köket och då hade vi först dem i vardagsrummet. Vi tyckte att dom verkade lite störda av TV:n och annat där så sen flyttade vi in dem i sovrummet. Där verkade de trivas bättre.

Det bästa stället tyckte jag var köket. Då kunde de vara mer sociala än i sovrummet, men de slapp TV:n och stereon i vardagsrummet. Sen var det behändigt att ha maten i samma rum. :)

[rumelle]
0

Mina bor i vardagsrummet/TV-rummet. Dels är det det enda rummet de får plats i, men jag tycker även att det är trevligast att ha dem i det rum vi är mest i. :)

kodex
0

Mina bor i vardagsrummet :) Innan har de stått i mitt sovrum tills jag flyttade hemifrån. Dörren från sovrummet till vardagsrummet står alltid öppen. Har aldrig stört mig på marsvinens ljud, varken på natten eller dagen.

Tex&Tillman
1

Jag bor i en trea och då har grisarna fått det största sovrummet =D Men jag ska snart flytta till en tvåa och då ska alla älsklingarna få bo i vardagsrummet, där jag alltid har velat ha dem =D

Skogstrollets
3

Mina har ett eget rum tillsammans med kaninerna, fast spår av dom återfinns i hela huset :-D

emmaaslund
0

#32 Åh vad fräscht och fint! Burskåpet, är det byggt freestyle eller är där någon stomme som en annan kan få tag i? 😃

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Lindet
0

Jag har det precis som du :)

Bor i en etta så mina två hanpar bor i en varsin bur, för tillfället i "höghusmodell" Ska se om jag kan hitta en annan lösning i framtiden, men det fungerar rätt bra :)

[texel]
0

Vart mina marsvin bor? De bor ditåt.

Skogstrollets
1

#33 Ingen stomme, byggt på frihand. Den är snygg och praktisk :-D

Mirinda
0

#32 Helt underbar trevåningskåk!👍 Om man ändå kunde snickra…

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

idipidi
1

#35 Haha, du är verkligen lika störd som jag. Jag kan inte heller tänka på annat än att frågan är felställd.

[texel]
0

#38 Jupp. Stör mig på sånt. Jag var nere hos mellanstadiet där de har en kiosk. "Jo jag ska ha ett kardemummakaka och ett frukt". Grattis killen, bara grattis.

[babsaan]
0

Mitt marsvin bor i vardagsrummet.

mansonreznor
0

#26, mina honor bor i sovrummet i såna lådor, fast modifierade!^^

Hanarna bor i tv-rummet och köket används som karantänrum för nya djur och motionsplats för de marsvinen som bor i gallerburar.